قرارگاه استانی «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در کردستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 4057770
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

قرارگاه استانی «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در کردستان تشکیل می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: قرارگاه استانی «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» به استان‌ها ابلاغ شده و به ریاست استاندار کردستان تشکیل می‌شود.

لیلا آژیر مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در همایش هفته ملی جمعیت اظهار کرد: مشوق‌های زیادی برای جوانی جمعیت استان  تعریف و برای هر دستگاه، وظایفی در راستای جوانی جمعیت در نظر گرفته شده و برحسب وظایف هر دستگاه برنامه‌هایی در راستای جوان‌سازی جمعیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دفتر امور بانوان در استان کارهای خود را در بحث جوان‌سازی جمعیت انجام داده و کارگروه جمعیت تبدیل به قرارگاه شده که ریاست آن برعهده استاندار و دبیر آن دفتر امور بانوان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: مسئله جوان‌سازی جمعیت دغدغه اصلی امور بانوان بوده که به دغدغه ملی تبدیل شده و ضرورت دارد با تمام در بحث جوان‌سازی جمعیت و درمان ناباروری حضوری پررنگ داشته باشیم.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۹۳، سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده که تحقق و اجرای درست این سیاست مهم و حیاتی، مستلزم اتخاذ نگاه جمعی و مسئولانه در کلیه سطوح قانونگذاری، اجرایی و نظارتی است که گام اول آن برداشته شده است.

دکتر فریدون عبدالملکی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این همایش گفت: نرخ باروری در استان ۱.۷ بوده که برابر با متوسط کشوری است، ولی با اهداف این قانون مغایرت دارد که باید به نرخ ۲.۱ برسیم و اجرای آن با کمک دستگاه‌های متولی امکانپذیر است.

وی با تأکید بر اینکه باید وظایف در چند حوزه تشدید شود، افزود: مهم‌ترین آن، حوزه سلامت است که شامل مشاروه‌های پیش از ازدواج و فرزندآوری، تسهیلات برای زایمان‌های بدون درد و حمایت‌های روانی خانواده است.

یادآور می‌شود؛ برنامه‌های امسال هفته ملی جمعیت با شعار «ایران، جوان بمان» از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha