نفرات برتر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز معرفی شدند
کد خبر: 4057822
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴

نفرات برتر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز معرفی شدند

نفرات برتر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز دیروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه معرفی و تجلیل شدند.

معرفی نفرات برتر جشنواره تئاتر سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، نفرات برتر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز دیروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه معرفی و تجلیل شدند.

فریدون حامدی، دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کُردی سقز اظهار کرد: ۴۰ اثر شامل ۲۱ اثر خارجی و ۱۹ اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند که هیات بازبین ۱۰ نمایش را برای بخش رقابت انتخاب کردند.

وی افزود: پس از برگزاری ۱۷ دوره از جشنواره تئاتر کُردی سقز زیبنده این جشنواره نیست که در تقویم هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نشود و دارای ردیف و اعتبار مشخصی نباشد.

بر اساس رأی هیأت داوران هفدهمین دوره جشنواره متشکل از بهروز غریب پور، حمیدرضا نعیمی و گوران محمد، نفرات و گروه‌های برتر این دوره از جشنواره معرفی شدند. در رشته طراحی پوستر و بروشور هیأت داوران هفدهمین دوره جشنواره هیچ بروشوری را شایسته معرفی ندانست. در رشته طراحی صحنه لوح تقدیر به افشین خدری در نمایش «هاری»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراحان صحنه نمایش «ئاژەڵ»، در رشته موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی به کوشا نجارزاده برای آهنگسازی نمایش «سیاساڵ» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به میرزا متین برای آهنگساز نمایش «مه‌م و زین» در رشته نمایشنامه‌نویسی لوح تقدیر و جایزه نقدی به هادی بهرامی نویسنده نمایش «جرأت و حقیقت» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی پرویز احمدی نویسنده نمایش «سیاساڵ»، در بخش کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی به پرویز احمدی کارگردان نمایش «سیاساڵ» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی فرزاد حسن‌میرازیی برای کارگردانی نمایش «ئاژەڵ» رسید.

در بخش بازیگری زن؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به نرمین صلاحی بازیگر نمایش‌های «جرأت و حقیقت» و آذین حاجی‌میرزایی در نمایش «هاری» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سمانه میرزایی در نمایش «دورترین شاری جیهان» رسید.

در بازیگری مرد؛ داریوش رفعتی در نمایش «سیاساڵ» و «فرمان محمود» در نمایش «گێژەن» به صورت مشترک لوح تقدیر و جایزه نقدی و عزیز سعیدنژاد در نمایش «ئاژەڵ» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را کسب کردند.

نمایش‌های «سیاساڵ» و «ئاژەڵ» نیز برای معرفی بە جشنواره‌های ملی و بین‌المللی برگزیده شدند.

گفتنی است؛ در این جشنواره همچنین شکوه عمر، دبیر جشنواره کرکوک کشور عراق از کارگردان، نویسنده و عوامل نمایش «سیاسال» برای حضور در جشنواره این کشور دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha