مقدمه جهاد تبیین خدمت صادقانه به مردم است
کد خبر: 4066074
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

مقدمه جهاد تبیین خدمت صادقانه به مردم است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه جهاد تبیین نیازی به مقدمه دارد، گفت: مقدمه جهاد تبیین خدمت صادقانه به مردم است لذا کارکنان که ارکان اجرایی خدمت هستند با کارآیی مناسب خود فضا را برای تبیین آماده می‌کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، یکم تیرماه در همایش«تجلیل از فعالان عرصه دین» اظهار کرد: تبلیغ دین و اجرای رسالت الهی یکی از ویژگی‌های توصیه شده قرآن برای یاران پیامبر اعظم(ص) است.

وی با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارک احزاب که می‌فرماید: «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا؛ [آری این روش خداست درباره] آنان که همواره پیام‌های خدا را به مردم می رسانند و از [عظمت و مقام] او می‌ترسند و از هیچ کس جز او واهمه ندارند و برای حسابرسی [کار با ارزش اینان] خدا کافی است»، افزود: تبلیغ دین و رسالات الهی به دلیل مهجوریت پیامبران و امامان و بزرگان دین و سختی‌هایی که در این عرصه متحمل می‌شدند، یکی از مصادیق جهاد است لذا مبلغان دین در این راه فقط از خدا هراس داشته باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروز به واسطه تأکید مقام معظم رهبری مسئله جهاد تبیین در گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شده است، بیان کرد: جهاد تبیین شعاعی از مسئولیت مبلغان دینی است چراکه تبیین دستاوردهای دین، امام، انقلاب اسلامی و شهدا مصداقی از تبلیغ دین است.

وی با اشاره به اینکه انگیزه اصلی انقلاب و امام راحل این بود که کشور را براساس شرع مقدس اسلام و فرامین دینی اداره کند، افزود: کشور ما با تهاجم بسیار سنگین رسانه‌ای دشمن مواجه است و امروز دشمنان از هر طرف کشور ما را محاصره کرده‌اند. و با به کارگرفتن ابزار هنر و رسانه جوانان و نوجوانان را مورد هجمه قرار داده‌اند.

زارعی‌کوشا افزود: امروز بعد از گذشت بیش از چهل سال از فعالیت سازمان تبلیغات دیگر باید به بلوغ فکری لازم در عرصه تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ دینی رسیده باشیم و باید آسیب‌شناسی از مسیر طی شده انجام داده و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را مرتفع کنیم.

وی افزود: شناخت دستاوردهای انقلاب، شرایط روز و داشتن قدرت تحلیل و شناخت دوره و زمان که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اگر به درستی مورد توجه مبلغان دین قرار گیرد در عرصه جهاد تبیین نیز گام‌های اثرگذاری برداشته‌اند.

استاندار کردستان تأکید کرد: جامعه روحانیت در استان کردستان از نفوذ کلام و تأثیرگذاری بسیار بالایی بین مردم برخوردارند لذا باید از این ظرفیت در جهت تبیین و مقابله با نفوذ رسانه‌ای دشمن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین نیاز به مقدمه دارد، یادآور شد: مقدمه جهاد تبیین خدمت صادقانه به مردم است لذا کارکنان که ارکان اجرایی خدمت هستند با کارآیی مناسب خود فضا را برای تبیین آماده و فراهم می‌کنند.

انتهای پیام
captcha