نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده از ظرفیت‌های کردستان است
کد خبر: 4069322
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
رئیس‌جمهور:

نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده از ظرفیت‌های کردستان است

حجت‌الاسلام رئیسی در فرودگاه سنندج گفت: استان کردستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و قطب گردشگری، کشاورزی و دامداری به‌شمار می‌آید؛ از همه مهم‌تر استانی دارای نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده بوده که این امر از ظرفیت‌های قابل توجه استان محسوب می‌شود.

سفر رئیس جمهور به کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام رئیسی، امروز، ۱۷ تیرماه در بدو ورود به استان کردستان در فرودگاه سنندج اظهار کرد: برای بنده و همکارانم توفیق بوده که در آستانه روز بسیار شریف عرفه و عید سعید قربان خدمت مردم غیرتمند، پرتلاش، مجاهد و مقاوم استان کردستان برسیم.

وی افزود: استان کردستان دارای ظرفیت‌هایی بسیاری از جمله قطب کشاورزی و دامداری، قطب گردشگری و سرزمین معادن بسیاری است و از همه مهم‌تر استانی دارای نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده بوده که این امر از ظرفیت‌های قابل توجه استان است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: استان کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته شده چراکه بیش از ۵ هزار شهید و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: مردم استان کردستان، سال‌های سال علی‌رغم تبلیغات دشمنان انقلاب اسلامی، حقیقتاً در هر کوی و برزنی در هر شهر و دیاری ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: استان کردستان استانی دارای مردمانی با غیرت و فرهنگ و تمدن بوده و در کشور به‌عنوان یک استان با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود و جای جای این استان نشان از مدنیت و پیشینه تاریخی ارزشمندی است.

وی گفت: وجود سرداران رشید اسلام و بزرگانی همچون شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و دیگر چهره‌های که نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور افتخار آفرین هستند.

رئیس‌جمهور افزود: هم بنده و هم مدیران استان این را برای خود توفیقی بدانیم که به‌دنبال بررسی‌هایی که از سوی هیئت دولت انجام گرفت و در چند روز گذشته مشکلات استان مشاهده شد، پیشنهاداتی برای رفع محرومیت و مشکلات استان کردستان ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در استان کردستان همچون استان‌های دیگر شاهد پروژه‌های نیمه تمام هستیم که در وسط راه رها شده و باید آنها را به پایان برسانیم، مردم هم از دولت همین انتظار را دارند که این اقدامات به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: ان‌شاءالله در برنامه‌های دولت، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اقداماتی که جزو اولویت‌های استان محسوب می‌شود، جزو مصوبات سفر خواهد بود که در پایان سفر و در شورای اداری استان، مصوبات سفر اعلام خواهد شد تا هم اصحاب رسانه، هم مردم عزیزمان در استان کردستان و هم مسئولینی که مسئولیت پیگیری و اعلام گزارش به مردم را دارند در جریان قرار بگیرند.

وی در پایان اظهار کرد: مشورتی در رابطه با مشکلات با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، مسئولان و نمایندگان مردم انجام شده که ان‌شاءالله به حق اخلاص و صفای مردم استان کردستان، بتوانیم به مردم خدمت کنیم و از مشکلات مردم بکاهیم.

انتهای پیام
captcha