خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی خدمات دولتی پیشگام هستند
کد خبر: 4076421
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی خدمات دولتی پیشگام هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان گفت: خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی خدمات دولتی پیشگام هستند.

دیدرا با هیئت رئیسه خانه مطبوعات کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و هیئت همراه در آستانه ۱۷ مرداد گرامیداشت روز خبرنگار با رئیس و هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان دیدار و در خصوص مسائل و فعالیت‌های خانه مطبوعات تبادل نظر کرد.

وی افزود: خبرنگاران استان کردستان با وجود دستمزدهای بسیار کم بار سنگین اطلاع‌رسانی خدمات و فعالیت‌های فرهنگی, هنری, اجتماعی و سیاسی استان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در حین فعالیت رسانه‌ای به درجه اعلای شهادت نایل شد و به همین مناسبت مبارک 17 مرادماه را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، ما نیز در این روز گرامی از همه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه استان کردستان قدردانی و تجلیل می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان و خسته نباشی و دستمریزاد به آن‌ها، ادامه داد: بدون شک اگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی ما دولتی‌ها را رسانه‌ها منعکس نکنند و ظریب رسانه‌ای به آنها ندهند، هیچ بار معنایی در جهان رسانه و پیوست رسانه این فعالیت‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

دریایی در این دیدار که با حضور مدیران کل جهاد کشاورزی استان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل ارشاد به عنوان متولی اصلی عرصه رسانه استان برای ساماندهی حوزه رسانه و انواع آگهی ها، کارگروه هایی با حضور نمایندگان خانه مطبوعات و انجمن صنفی نشریات محلی و مدیران مسئول رسانه‌های ساتان تدارک دیده است، این کارگروه‌ها هرماه با دستور کار مشخص به یکی از مشکلات عرصه رسانه پرداخته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی درصدد رفع این مشکلات است.

وی با اشاره به برخی مشکلات رسانه های چاپی استان تصریح کرد: در حال حاضر 108 رسانه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند از این تعداد 48 عنوان چاپی و 60 عنوان نیز بصورت الکترونیک فعالیت مستمر دارند، علاوه بر این رسانه‌ها 11 نمایندگی خبرگزاری و 62 نمایندگی روزنامه‌های سراسری در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در خصوص جشنواره‌های عرصه رسانه  گفت: برای سال جاری سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان کردستان را به صورت استانی در دست اقدام داریم که به زودی فراخوان آن منتشر خواهد شد.

وی با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی عرصه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری بیان کرد: در حال حاضر 127 نفر عضو اصلی خانه مطبوعات هستند، همچنین 4 نفر نیز به صورت افتخاری و 30 نفر نیز به صورت آزاد فعالیت رسانه‌های در سطح استان کردستان دارند.

دریایی در پایان یادآور شد: حمایت از اصحاب رسانه و توجه به مسائل و مشکلات آنها نباید منحصر به ایام خاصی مانند مناسبت روز خبرنگار باشد و همیشه و همواره همه دستگاه‌ها باید برای توسعه رسانه‌ها در استان تلاش کنند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست صمیمی تعدادی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات پیشنهاداتی در خصوص اطلاع رسانی خدمات و فعالیت های دستگاه های اجرایی ارائه کردند، روابط عمومی‌ها با ارسال اخبار و رویدادهای درون سازمانی خویش در عرصه اطلاع‌رسانی می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

انتهای پیام
captcha