مصونیت قضایی خبرنگاران در کردستان
کد خبر: 4078356
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

مصونیت قضایی خبرنگاران در کردستان

استاندار کردستان با اشاره به لزوم مصونیت قضایی خبرنگاران در قبال نقد منصفانه از دستگاه‌های اجرایی گفت: هیچ دستگاه اجرایی حق شکایت از رسانه‌های منتقد منصف را ندارد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز، 24 مردادماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ضمن نکوداشت یاد وخاطره شهدای حوزه رسانه و تقدیر از تلاش خبرنگاران در یکسال گذشته، نقد سازنده را رسالت رسانه و مطبوعات دانست و اظهار کرد: جهت‌گیری و نگاه مدیریت استان به حوزه رسانه‌ مبتنی بر آزادی بیان و انعکاس نواقص و کاستی‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه بر همین مبنا هیچ دستگاه اجرایی در استان حق ندارد از رسانه‌ها در دستگاه قضایی شکایت کند، افزود: این دستور به همه ادارات و سازمان‌های دولتی به صورت شفاف ابلاغ می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه فعالیت در حوزه رسانه تلفیقی از هنر و کار حرفه‌ای است که بیان آن به نگاهی ظریف و تیزبین احتیاج دارد، بیان کرد: نگاه به رسانه‌های کردستان به هیچ عنوان چینشی و یا حذفی نیست بلکه هدف اصلی، بیان موضوعات جدی و اصلی برای اصلاح امور و فرآیندهاست.

وی ادامه داد: در دنیای امروز، کارزار روایت‌ها حرف اول رسانه‌ها را به ‌خود اختصاص داده تا رسانه پیشرو هدف و مقصود خود را به مخاطب القا کند.

زارعی کوشا در ادامه به اهمیت امیدآفرینی توسط رسانه‌ها و مطبوعات اشاره کرد و افزود: امیدآفرینی یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و به همین دلیل دشمن در صدد ترویج فضای یأس و ناامیدی است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران اجرایی نباید به بهانه ایجاد ناامیدی در جامعه، راه نقد را بر رسانه‌ها ببندند، تأکید کرد: یکی از راه‌های ایجاد امید و شادابی در جامعه، ایجاد فضای نقد منصفانه است.

استاندار کردستان با اشاره به اشراف کامل بر همه مشکلات رسانه‌ها، نشریات و خبرنگاران گفت: یکی از ضرورت‌های حوزه خبر و رسانه ایجاد مجتمعی برای اهالی خبر است که می‌شود از ظرفیت‌های موجود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره گرفت.

وی درباره حل معضل مسکن خبرنگاران هم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن برای خبرنگارانی که شرایط لازم را داشته باشند، پروژه ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از پوستر دو جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای استان رونمایی و از تعدادی از خبرنگاران به نمایندگی از اصحاب رسانه استان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مدیران کردستان قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha