توسعه گردشگری مذهبی در کردستان نیازمند تعامل همه‌جانبه است
کد خبر: 4078756
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

توسعه گردشگری مذهبی در کردستان نیازمند تعامل همه‌جانبه است

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: توسعه گردشگری مذهبی در کردستان نیازمند برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل همه‌جانبه دستگاه‌های مربوطه در استان است.

نشست سبک زندگی اسلامی در کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ۲۶ مردادماه در نشست سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان که با حضور طاهری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای اماکن مذهبی و جاذبه‌های معنوی فراوانی برای مسافران و گردشگران داخلی و بین‌المللی است.

وی افزود: مسجد جامع سنندج، امامزاده هاجره خاتون(س)، امامزاده پیرمحمد(ع)، امامزاده سیدجلال‌الدین(ع)، باباگرگر، مسجد دومناره سقز و...از جمله اماکن مذهبی و بقاع متبرکی است که گردشگران و مسافران زیادی در ایام مختلف سال برای زیارت آن‌ها به این مناطق سفر می‌کنند.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی با ادارات استان و همچنین کشورهای همسایه به‌ویژه کشور عراق انجام شده است که هم‌اکنون به‌وضوح شاهد رونق گردشگری دراستان هستیم.

وی با بیان اینکه توافقاتی نیز در راستای گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور با استان‌های همجوار انجام شده است، گفت: باید با تعامل میان دستگاه‌های مربوطه و فراهم کردن زمینه‌های همکاری متقابل و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری زیارتی، ورود گردشگران مذهبی را به استان تسهیل کنیم.

حجت‌الاسلام مجید طاهری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در ادامه این نشست، گفت: بی‌تردید نقش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به‌عنوان یکی از نهادها و مؤلفه‌های مهم هویتی و فرهنگی در منطقه می‌تواند نقشی محوری در تحقق وحدت اسلامی داشته باشد.

وی اظهار کرد: گردشگری مذهبی در کردستان به سبب وجود امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. همچنین آثار تاریخی به‌جا مانده از نیاکان ما میراثی ماندگار و نمادی از مظهر وحدت و یکتاپرستی است که باید با حفظ و پاسداشت آن زندگی گذشتگان را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان در سال۸۸ بیان کرد: این سفر آثار و برکات زیادی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی به‌دنبال داشته است. این‌که ثبت جهانی هورامان، معرفی کردستان به‌عنوان پایتخت دف جهان و بسیاری از آیین‌ها و آثار ثبت شده در حوزه مواریث ارزشمند مادی و معنوی‌ کردستان با چه تلاشی به بار نشسته و در سطح ملی و بین‌المللی جزو اولویت‌های نظام قرار گرفته است، بر کسی پوشیده نیست.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با توسعه امکانات و زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور گردشگران مذهبی و فرهنگی بیش از پیش در استان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha