اعلام فراخوان همایش بین‌المللی تئاتر مردمی «روایت عشق» در کردستان
کد خبر: 4080089
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

اعلام فراخوان همایش بین‌المللی تئاتر مردمی «روایت عشق» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش بین‌المللی تئاتر «پیاده‌روی اربعین» با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زائران حسینی در دو کشور ایران و عراق خبر داد و گفت: فراخوان این همایش از امروز، یکم شهریورماه در کردستان اعلام شد.

تئاتر مردمی پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز، یکم شهریورماه در نشست مجازی با رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» از 20 تا 26 شهریور ماه سال جاری در مسیر زوار‌الحسین(ع) در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان این همایش از امروز، یکم شهریورماه در سطح استان کردستان خبر داد و افزود: موضوع این همایش قیام عاشورا، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم و روایت‌ها و داستان‌های تاریخ و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به قالب اجرایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» بیان کرد: قالب اجرایی تئاترهای این همایش شامل نمایش‌های خیابانی، نقالی، پرده‌خوانی و نمایش موکبی خواهد بود.

وی به ضوابط و مقررات این همایش اشاره کرد و ادامه داد: مدت زمان اثر حداقل 15 و حداکثر 25 دقیقه باشد، محل اسکان و پذیرایی از گروه‌های اعزامی به صورت عمومی همراه با زورا الحسین و گروه می‌تواند با یک اثر در بخش‌های ایران و عراق شرکت کند.

دریایی با اشاره به گاه‌شمار همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین«روایت عشق» افزود: آخرین مهلت ارسال آثار 15 شهریورماه و اعلام نتایج 19 شهریورماه سال جاری خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: در مسیر برگزاری این همایش علاوه بر برپایی موکب فرهنگی، موکب‌هایی جهت پذیرایی و استقبال از زائران و گروه‌های تئاتری فراهم می‌شود.

انتهای پیام
captcha