پیش‌بینی تردد ۲۰ هزار زائر اربعین از مرز باشماق
کد خبر: 4079567
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

پیش‌بینی تردد ۲۰ هزار زائر اربعین از مرز باشماق

استاندار کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی امسال برای اولین بار از مرز باشماق مریوان تردد کنند که برای رفاه زائران، همه دستگا‌ه‌های اجرایی استان بسیج می‌شود.

ستاد اربعین کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، امروز، 30 مردادماه در نشست هماهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه امسال مرز باشماق مریوان برای اولین بار به عنوان مرز ترددی زائران اربعین اختصاص یافته است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تمامی امکانات خود را برای تسهیل تردد زائران بکار گیرند.

وی با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش معطلی زائران در مرز، افزود: تمهیدات به‌گونه‌ای باشد که مبادلات تجاری و ترانزیتی نیز به هیچ مشکلی نخورد.

استاندار کردستان بیان کرد: در شهرستان مریوان نیز برنامه‌ریزی و آمادگی لازم برای پذیرش و اسکان زائران فراهم و تخصیص پارکینگ‌هایی در داخل شهر و جوار مرز برای خودروهای زائران اندیشیده شود.

وی با اشاره وضعیت بیماری کرونا، از دستگاه‌های اجرایی حوزه بهداشت و سلامت خواست تا نظارت کاملی بر موکب‌ها و پایانه مرزی داشته باشند.

زارعی‌کوشا تأکید کرد: ملزومات پذیرایی و اسکان مناسب زائران کربلای معلا در استان به‌ سرعت فراهم و به روزهای منتهی به اربعین موکول نشود.

انتهای پیام
captcha