نخستین گام‌ها در تحقق شعار سال به همت جهاددانشگاهی برداشته شد
کد خبر: 4082518
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

نخستین گام‌ها در تحقق شعار سال به همت جهاددانشگاهی برداشته شد

امام جمعه بیجار از جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی پیشگام در عرصه حمایت از تولید بر اساس و بنیان دانش نام برد و گفت: نخستین گام ها در تحقق شعار سال توسط جهاددانشگاهی برداشته شد.

بازدید از مرکز جهاددانشگاهی بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، حجت‌الاسلام علی خورشیدی، امام جمعه بیجار دیروز، ۹ شهریورماه در بازدید از مرکز جهاد دانشگاهی بیجار و با قرار گرفتن در جریان فعالیت های این نهاد انقلابی اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت این نهاد در این شهرستان به راستی در زمینه تبدیل علم به تولید بسیار درخشان ظاهر شده و می توان گفت این نهاد بسیاری از خلاءهای شهرستان را به خوبی پر کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی که این نهاد را رویش اصلی انقلاب اسلامی نامیدند، تصریح کرد: در چند سال اخیر متأسفانه کوته‌نگری‌هایی نسبت به واحد های تولیدی زود بازده و خلاق صورت گرفته بود که به حمدلله جهاد دانشگاهی با ورود به عرصه حمایت از این شرکت ها نخستین گام ها در تحقق شعار سال را برداشت.

امام جمعه بیجار با ابراز خرسندی و رضایت از فعالیت مدیریت فعلی مجموعه جهاددانشگاهی بر حمایت همه جانبه از این نهاد تأکید کرد و گفت: وظیفه هر شخص حقیقی و حقوقی است که نه تنها زبانی بلکه در عمل نیز از این نهاد و فعالیت‌های آن حمایت گسترده داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی شهرستان بیجار، ضمن تاکید بر شناسایی ظرفیت های بخش کشاورزی و دامداری با هدف ایجاد اشتغال، بیان کرد: از روستاها و جوانان روستایی غافل نباشید چرا که به جرات می توان گفت روستاها ظرفیت های مناسبی برای بهره گیری از جوانان خلاق و فارغ التحصیل روستایی را دارند.

حجت‌الاسلام خورشیدی تأکید کرد: بیجار را با محصولات آن به دیگران معرفی کنید چرا که این شهرستان محصولات شاخص به خصوص در زمینه صنایع غذایی دارد.

راحله شریفیان، مدیر جهاد دانشگاهی بیجار در ادامه این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور امام جمعه شهرستان در این نهاد، با ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های این مرکز اعلام کرد: جهاد دانشگاهی بیجار با ورود به عرصه حمایت از ظرفیت‌های مغفول شهرستان بیجار، واحدها و صنایع کمتر شناخته شده با ادبیات دانش بنیان، جان تازه‌ای به این واحدهای تولیدی بخشیده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این نهاد افزود: شاید خیلی از همشهریان و گاها مدیران از وجود جوانان نخبه و فعالیت‌های آنان در شهرک صنعتی بیجار خبر نداشته باشند اما جهاد دانشگاهی با شناسایی این واحدها و پیوند آنها با پارک علم و فناوری گامی اساسی در جهت تحقق شعار سال برداشته است.

شریفیان بیان کرد: به عنوان مثال حلوا سوهانی بیجار به عنوان یک محصول سلامت محور و عاری از هر گونه افزودنی های مضر در مقایسه با محصولات غذایی مشابه دیگر شهرهای ایران که به عنوان سوغات یک شهر مطرح است بسیار غنی تر بوده، اما به دلیل عدم حمایت، این محصول مورد غفلت قرار گرفته و چه بسا به فراموشی سپرده می‌شد اما مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی بیجار با همکاری پارک علم و فناوری استان کردستان با حمایت از این صنعت روزنه‌های امید جهت رونق این محصول را ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: با اضافه شدن سه شرکت جدید به جمع واحدهای فناور بیجار مجموعه این شرکت ها هم اکنون به ۵ واحد رسیده و امید است تا پایان سال جاری تعداد این واحدها به ۱۵ واحد برسد.

در ادامه این دیدار، امام جمعه شهرستان با حضور در شهرک صنعتی و شرکت دانش بنیان ابداع صنعت هوشمند بیجار، یکی از واحدهای فناور و تنها شرکت دانش بنیان زیر مجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی، از نزدیک در جریان فعالیت های این واحد فناور قرار گرفت.

وی با ابراز خرسندی از وجود چنین جوانان خلاق، پویا و بومی در شهرستان بیجار که جانانه دل در گرو آبادانی این شهر دارند، تأکید کرد: با ورود به چنین کارگاه هایی علاوه بر حس نشاط و سر زندگی امید به پیشرفت بیجار و نیز حس بالندگی در دل ما روشن می شود.

لازم بذکر است؛ شرکت دانش بنیان ابداع صنعت هوشمند بیجار در حال حاضر تنها مرکز دانش بنیان شهرستان بیجار است و اقداماتی جهت ایجاد ۱۰ واحد های دانش بنیان دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ زیر نظر مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی بیجار صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha