دستگاه‌های اجرایی کردستان برای معرفی اموال غیرمنقول خود اقدام کنند
کد خبر: 4086277
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

دستگاه‌های اجرایی کردستان برای معرفی اموال غیرمنقول خود اقدام کنند

رئیس کل دادگستری استان کردستان، از تعیین فرصت یک ماهه به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای معرفی اموال غیرمنقول خود به دستگاه قضایی استان خبر داد.

سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 27 شهریورماه در سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان اظهار کرد: قرارگاه‌های شهرستانی کاداستر در تمام استان کردستان تشکیل شده است.

وی افزود: موضوع شورا حفظ حقوق بیت‌المال سرمایه‌های ملی است و در واقع این شورا یک نهاد نظارتی است که ناظر بر اقدامات صیانتی و حفاظتی دستگاههای اجرایی و قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: عدم تثبیت اراضی اعم از ملی، منابع طبیعی و کشاورزی منشا بسیاری از اختلافات ملکی بین جامعه است، ذینفع در تثبیت این اراضی هم مردم هستند و هم حاکمیت، چرا که موجبات کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی استان کردستان باید در تثبیت اراضی کشاورزی با سرعت اقدام کرده و هیچ گونه تأخیری در این خصوص قابل پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام حسینی بر شناسایی اراضی بالای ۵ هکتار در استان تأکید کرد و افزود: ضروری است تا در اولین فرصت شورای اداری استان با حضور استاندار کردستان با موضوع کاداستر در اراضی کشاورزی برگزار شود.

وی بر تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی کاداستر در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تأکید و بیان کرد: قرارگاه‌های شهرستانی کاداستر در تمام استان فعال شده و ادارات ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و امور اراضی در این موضوع محوریت دارند و امیدواریم به زودی شاهد تثبیت کامل اراضی کشاورزی در استان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان به تمامی دستگاه‌های دولتی استان فرصت یک ماهه داد تا اموال غیرمنقول و املاک خود را تثبیت کرده و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گزارش کنند.

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در ادامه این جلسه از وجود ۱۸ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان خبر داد و اظهار کرد: این موضوع باید با نظارت جدی شرکت آب و فاضلاب استان حل شود.

وی افزود: از موضوعات اصلی در سند تحول قضایی بحث کاداستر در اراضی ملی و کشاورزی است که در استان کردستان خوشبختانه ۹۹ درصد اراضی ملی تثبیت شده ولکن در خصوص اراضی زراعی و کشاورزی باید با سرعت این اراضی سنددار شوند.

انتهای پیام
captcha