وقف در استان کردستان قدمت تاریخی دارد
کد خبر: 4087814
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

وقف در استان کردستان قدمت تاریخی دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه وقف در استان کردستان قدمت تاریخی دارد، گفت: واقفان خیراندیش کردستان صدها سال است که در زمینه‎های مختلف به ویژه مساجد موقوفاتی را در استان به ثبت رسانده‌اند که خوشبختانه ثمرات آن در جامعه مشهود است.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، دوم مهرماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه و اصحاب وقف استان با تبریک و گارمیداشت دهه وقف اظهار کرد: وقف در استان کردستان قدمت تاریخی دارد.

وی افزود: واقفان خیراندیش کردستان صدها سال است که در زمینه‎های مختلف به ویژه مساجد موقوفاتی را در استان به ثبت رسانده‌اند که خوشبختانه ثمرات آن در جامعه مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به بازدید خود از اکثر مساجد استان کردستان بیان کرد: در این یازدیدها و دیدار با امامان جماعت با مشکلات و مسائل مساجد و ماموستایان آشنایی کامل دارم.

وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در زمینه رسیدگی به مسائل و مشکلات ماموستایان ورورد خوبی داشته و همکاری و مساعدت لازم را داشته است.

حجت‌الاسلام پورذهبی دهه وقف را فرصت مغتنمی برای معرفی وقف به خیرین دانست و گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری لازم با اداره اوقاف و امور خیریه استان اعلام خواهد کرد.

وی به اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در زمینه اشتغالزایی و امور خیریه اشاره کرد و افزود: انجام این امور و کمک به ایجاد اشتغال در جامعه تأثیرگذاری وقف در جامعه را ارتقا می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اثرگذاری وقف در جامعه نشان از تلاش کارکنان اوقاف و امور خیریه استان دارد، یادآور شد: شفافیت و اطلاع‌رسانی در زمینه موقوفات بسیار حائز اهمیت بوده است چراکه موجب می‌شود تا مردم از فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه و مسئولان ذیربط اطلاع‌رسانی پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha