درسهای مدیریتی دفاع مقدس باید سرلوحه امور مسئولان باشد
کد خبر: 4088527
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

درسهای مدیریتی دفاع مقدس باید سرلوحه امور مسئولان باشد

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: دفاع مقدس درس‌های مدیریتی بسیاری همچون فرصت دادن به جوان‌ها، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بحران که برای همگان به ویژه برای جامعه کنونی و مسئولان دارد که باید الگو و سرلوحه امور قرار دهند.

شاهین فکور سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران 8 سال جنگ تحمیلی، مراسمی با حضور امیر رحمت پور فرمانده لشکر 28 پیاده ارتش کردستان، یکی از رزمندگان و راویان دفاع مقدس، رؤسا و مدرسان مراکز علمی - کاربردی کردستان امروز، ششم مهرماه در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) برگزار شد.

شاهین فکور، سرپرست دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) جنگ برای کشور یک نعمت است چرا که بسیاری از گفتمان‌های خط مقدم دفاع مقدس همچون ایثار، همدلی، از خودگذشتگی و احترام و مهربانی به خاطر هم نوع، بین مردم نیز رواج پیدا کرد و این اعتماد و سرمایه اجتماعی عظیم از مصادیق عینی و نعمت‌های جنگ تحمیلی بود.

وی با اشاره به دستاوردهای جنگ تحمیلی و لزوم به کارگیری آموزه‌های آن افزود: در دفاع مقدس با وجود سختی‌ها و کمبودها و ایستادگی در مقابل دشمن بعثی و کشورهای پیشتیبان آن که ابرقدرت‌های شرق و غرب بودند، فرماندهان و رزمندگان این آب و خاک با جان‌فشانی و از خودگذشتگی در برابر آن‌ها شجاعانه دفاع کردند.

سرپرست دانشگاه علمی- کاربردی استان کردستان بیان کرد: این جنگ درس‌های مدیریتی بسیاری همچون فرصت دادن به جوان‌ها، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بحران که برای همگان به ویژه برای جامعه کنونی و مسئولان دارد که باید الگو و سرلوحه امور قرار دهند.

وی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس باید به خوبی و بدون تحریف برای نسل جوان بازگو شود تا بدانند که نهال انقلاب از چه فراز و فرودهایی عبور کرده و اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است.

امیر رحمت پور، فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان در ادامه با اشاره به دلیری‌های رزمندگان ارتشی و سپاهی برای دفاع از مهین اظهار کرد: سرمایه عظیمی که هر کشوری و حکومتی باید مورد توجه قرار دهد و اگر از آن غفلت کند آسیب جدی می‌بیند، امنیت است.

وی با بیان وضعیت کشور و نیروهای نظامی کشور در جنگ تحمیلی و اوایل انقلاب افزود: در سال 59 در شرایطی که هنوز حکومت انقلابی و نیروهای نظامی کشور مستقر نشده بود جنگی همه جانبه با حمایت بسیاری از کشورها توسط صدام در کشور شروع شد که انتظار نداشتیم. اما با وجود همه سختی‌ها و مصائب، ارتش و سپاه و بسیج و همه نیروهای مردمی دست در دست یکدیگر و با وحدت و ایثار با دنیا جنگیدند و دشمن را تسلیم خود کردند و اجازه تجاوز به وجبی از این خاک ندادند.

امیر رحمت‌پور با تأکید بر هوشیاری و همبستگی در شرایط کنونی تأکید کرد: در راه صلح و آسایش این مردم، شهیدان بسیاری تقدیم این نظام شده است که باید با هوشیاری و آگاهی مراقب برخی اقدامات دشمن شادکن برخی از عوامل ناآگاه باشیم تا دلاوری و از خودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران از بین نرود.

جمال شهسواری، از راویان و رزمندگان دفاع مقدس با بیان برخی از خاطرات خود از زمان جنگ گفت: دفاع مقدس حق مشروع و مسلم ایران در برابر دشمن خود بود.یکی از درس‌های بزرگ دفاع مقدس استقامت و مقاومت در برابر سختی‌ها و مشکلات بود که با عنایت خداوند رزمندگان توانستند بر آن فائق آیند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از مدرسان ایثارگر دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha