آرامش و امنیت؛ مهم‌ترین اصل برای توسعه همه جانبه کردستان
کد خبر: 4090845
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

آرامش و امنیت؛ مهم‌ترین اصل برای توسعه همه جانبه کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ در راستای توسعه جامعه، گفت: وجود آرامش و امنیت مهم‌ترین اصل در راستای توسعه همه جانبه به شمار می‌رود.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 18 مهرماه در جمع کارکنان حوزه هنری کردستان و تعدادی از هنرمندان استان که همزمان با ایام هفته وحدت در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایام هفته وحدت و میلاد پر خیر و برکت رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) بهترین فرصت در راستای نمایش همدلی و مهربانی در جامعه است.

وی ضمن تبریک این ایام مبارک به همه مسلمانان جهان، افزود: کردستانی‌ها همواره جزو ارادتمندان و عاشقان به رسول خدا و اهل بیت(ع) قرار داشته و به همین دلیل هم برگزاری مراسم‌های مولودی‌خوانی در مدح پیامبر خاتم و ائمه اطهار نشان‌دهنده این مهم است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: مردم نجیب و شریف استان کردستان با ایثار و از خود گذشتگی همواره در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی حاضر بوده و مرزداری آن‌ها از این آب و خاک به عنوان سند درخشانی در راستای دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه خلق حماسه‌های ماندگار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین ویژگی‌های مردم این خطه از ایران اسلامی است، ادامه داد: افتخارآفرینی مردم کردستان تا آنجایی است که رهبر معظم انقلاب، کردستان را استان هنر و فرهنگ و سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ نامگذاری کرده‌اند.

مرادی به جایگاه ویژه قوم کِرد از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: معظم له اخیرا اعلام کردند که قوم کُرد یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی، علاقمند به میهن، اسلام و نظام است و این شأن و منزلت رسالت مردم کردستان را سنگین‌تر کرده است.

وی با تأکید بر لزوم تلاش عمومی برای حفظ آرامش و امنیت جامعه، بیان کرد: صف اعتراض و نقد مردم با اغتشاش و آشوب کاملا جداست و به همین دلیل همه ما باید در راستای حفظ امنیت و آرامش در جامعه از تمامی ظرفیت های در اختیار بهره‌برداری کنیم.

رئیس حوزه هنری با محکوم کردن توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی، تأکید کرد: هنرمندان به عنوان یکی از گروه‌های مرجع و تأثیرگذار نقش مهمی در راستای روشنگری در جامعه دارند و انتظار می‌رود که هنرمندان این دیار به بهترین شکل ممکن این نقش و رسالت را در عصر حاضر دنبال کنند.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی به ویژه کردستان در سایه امنیت و آرامش ممکن است، یادآور شد: نیاز اصلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود امنیت و آرامش است و به همین دلیل هر کدام از ما به عنوان عضوی از جامعه باید در راستای ایجاد این آرامش مشارکت و همراهی فعال داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha