ویرایش نسخه خطی قرآن در سنندج
کد خبر: 4092158
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

ویرایش نسخه خطی قرآن در سنندج

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از ویرایش نسخه خطی قرآن کریم استاد علی اشرف زانیار از سوی اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان خبر داد.

ویرایش نسخه خطی قرآن کریم

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌‎و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: نسخه خطی قرآن استاد علی اشرف زانیار، خطاط، کاتب قرآن کریم، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان و عضو ارشد انجمن عفو و گذشت زندانیان استان کردستان از سوی اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان ویرایش شد.

وی افزود: استاد زانیار جدیدترین کتابت قرآن کریم خود را که به خط و سبک استاد عثمان طه به نگارش درآورده است را برای بررسی و ویرایش به اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی سپرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی همزمان با روز قلم و مراسم تمجید و تقدیر از استاد برجسته و فعال و خیر قرآنی، وظیفه بررسی و ویرایش کتابت خطی استاد را که ۳۵۰ نسخه و ۷۰۰ صفحه بوده را تقبل کرده و کار بررسی آن‌ را به حافظان و فعالان قرآنی وابسته به اداره امور قرآنی سپرد.

وی افزود: کار بررسی و ویرایش اعرابی و خطی این کتابت ۳ ماه طول کشیده و در این مدت ۱۰ نفر از حافظان و متخصصان علوم قرآنی به صورت تخصصی این امر مهم را انجام داده و به پایان رساندند.

مرادی در پایان یادآور شد: استاد علی اشرف زانیار، علاوه بر خطاطی قرآن کریم به سبک‌ها و شیوه‌های معروف ایرانی و بین‌المللی، در طرحی جدید، نسبت به نگارش خطی دعا و اذکار قرآنی و اسماءالله اقدام و به چاپ رسانده که بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha