14 نفر از حفاظ کردستانی موفق به اخذ مدرک تخصصی قرآن شدند
کد خبر: 4097915
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

14 نفر از حفاظ کردستانی موفق به اخذ مدرک تخصصی قرآن شدند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: 14 نفر از حفاظ قرآنی استان کردستان موفق به دریافت مدرک تخصصی درجه یک تا پنج یعنی دییلم تا دکتری حفاظ قرآن کریم شدند و یا صلاحیت شرکت در مراحل بعدی مقاطع را کسب کردند.

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: 99 از حفاظ قرآنی استان کردستان در هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن شرکت کرده بودند که از این تعداد 43 نفر موفق به راهیابی به مرحله دوم آزمون شدند.

وی با اشاره به اعلام نتایج مرحله دوم این آزمون از چهارم آبان‌ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: حافظان قرآن تا هشتم آبان‌ماه می‌توانستند اعتراضات خود نسبت به نتایج را در این سامانه ثبت کنند که نتایج این اعتراضات نیز تا 20 آبان‌ماه بررسی و به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در روز برگزاری آزمون مرحله دوم تعدادی از شرکت‌کنندگان غایب بودند اما از تعداد شرکت‌کنندگان 14 نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی درجه یک تا پنج یعنی دییلم تا دکترا حفاظ قرآن کریم شدند و یا صلاحیت شرکت در مراحل بعدی مقاطع را کسب کردند.

وی افزود: از تعداد دریافت‌کنندگان مدرک هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۹ نفر بانو و ۵ نفر آقا بودند که یکی از قبول‌شدگان از بانوان حافظ روشندل استان بود.

مرادی در پایان یادآور شد: پنج نفر از این قبول شدگان علاوه بر اخذ مدرک درجه ۳ لیسانس، شرایط و حد نصاب درجه ۱و ۲ یعنی ارشد و دکتری را نیز کسب کردند که در مراحل بعدی آزمون شفاهی می‌توانند شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha