فعالیت ۴۲۰ مرکز فعال قرآنی در کردستان
کد خبر: 4099413
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

فعالیت ۴۲۰ مرکز فعال قرآنی در کردستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان از فعالیت ۴۲۰ مرکز ازجمله مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت(ع) در سطح شهر و روستاها در این استان خبر داد.

کلاس‌های حفظ قرآن در سقز

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان درگفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در سال‌های اخیر و تأکیدات مقام معظم رهبری بر عمومی‌سازی حفظ قرآن و نیز با عنایت به محوریت تربیت ده میلیون حافظ قرآن در اهداف آموزش عمومی قرآن (مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور) و نیز جدایی آموزش عمومی قرآن از آموزش‌های تخصصی در این سند، ضرورت توجه بیش‌تر و عمیق‌تر به حفظ قرآن کریم دیده می‌شود.

وی حفظ قرآن کریم در مؤسسات و خانه‌های قرآن را یکی از اولویت‌های مهم این مراکز دانست و افزود: مدیران این مراکز به ویژه در شهرستان سقز با برگزاری کلاس‌های قرآن کریم، شور و اشتیاق مخاطبان قرآنی را به شرکت در این کلاس‌ها افزایش داده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: نوجوانان سقزی به حفظ قرآن کریم در مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت وابسته به اداره تبلیغات اسلامی سقز شور و اشتیاق خاصی دارند.

وی در پایان یادآور شد: استان کردستان با داشتن ۴۲۰ مرکز از جمله مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت(ع) در سطح شهر و روستاهای استان، زمینه‌ساز گسترش و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین کودکان، نوجوانان و جوانان شده‌اند.

انتهای پیام
captcha