برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات معارفی قرآن در کردستان
کد خبر: 4100923
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات معارفی قرآن در کردستان

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات معارفی قرآن دیروز، 28 آبان‌ در کردستان خبر داد.

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان درگفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: مرحله مقدماتی مسابقات معارفی قرآن دیروز، 28 آبان‌ماه در کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرآن افزود: در این مرحله از مسابقات قرآن 22 نفر از برگزیدگان مرحله استانی شرکت کردند.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در مرحله استانی رشته‌های معارفی چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان کردستان ۱۰۹ نفر در رشته تفسیر قرآن و ۱۵ نفر در رشته نهج‌البلاغه شرکت کرده بودند که 22 نفر جواز ورود به مرحله کشوری را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه بانوان کردستانی از مسابقات تفسیر و معارف قرآن بیشتر استقبال می‌کنند، افزود: از تعداد شرکت‌کنندگان رشته تفسیر ۶۰ نفر بانو و ۴۰ نفر آقا بودند و در سال گذشته کوهستان صیدی، موفق به کسب عنوان برتر مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن در رشته تفسیر شد.

همتی یادآور شد: مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن شامل دو بخش سؤالات چهار گزینه‌ای و پرسش‌های تفسیری بود که به صورت مجازی با حضور برگزیدگان مرحله استانی برگزار می‌شود و کسانی که در این مرحله پذیرفته شوند به بخش نهایی مسابقات راه‌ خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha