راه‌اندازی هیئت‌های صلح و سازش در کردستان
کد خبر: 4102459
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

راه‌اندازی هیئت‌های صلح و سازش در کردستان

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با خبر راه‌اندازی هیئت‌های صلح و سازش در شهر و روستاهای استان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه از مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های صلح یاران است.

هیئت صلح و سازش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهادر اسدی، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان امروز، پنجم آذرماه در مراسم افتتاح هیئت صلح این روستا گفت: در راستای اهداف ستاد صبر و شیوه‌نامه مشارکت‌های مردمی، جذب اشخاص و افراد معتمد محلی و ایجاد صلح و سازش که همواره یکی از روش‌های جایگزین قضایی است، این هیئت‌های صلح در استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: روستای صلوات آباد با بیش از چهار هزار نفر جمعیت و بافت فرهنگی به ویژه پتانسیل بالایی در ایجاد سازش دارد و صلح یاران در این روستا می‌توانند با استفاده از ظرفیت و پایگاه اجتماعی و نفوذ کلام خود از ورود پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان تأکید کرد: از بدو تأسیس هیئت‌های صلح استان، پرونده‌های مختلفی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل و نزاع‌های طایفه‌ای را با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر منجر به سازش و مصالحه شده و افتتاح این هیئت‌ها در استان کردستان ادامه دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم اعضای هیئت صلح روستای صلوات‌آباد ابلاغ صلح‌ یاری افتخاری خود را از معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha