«جشن عطر ایثار» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4103702
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

«جشن عطر ایثار» در سنندج برگزار شد

«جشن عطر ایثار» به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و به منظور تجلیل از پرستاران نمونه امروز، 9 آذرماه از سوی اداره تبلیغات اسلامی سنندج برگزار شد.

جشن عطر ایثار

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در «جشن عطر ایثار» به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) که به منظور تجلیل از پرستاران نمونه امروز، 9 آذرماه از سوی اداره تبلیغات اسلامی سنندج برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: کار این بانوی بزرگ در زمان جنگ پرستاری و مراقبت از کودکان و بانوان داغ دیده‌ای بود که به دلیل مصیبت‌ها و رنج‌های بسیار یارای حرکت و توان نداشتند، با یک شهامت حیدری و صلابت موحدی که در شأن یک انسان خداپرست است، آنها را درمان، مدیریت و رهبری می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه همانظور که از بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) با آن جایگاه عظیم یک شخصیت نالان و گریان می‌سازیم از دختر برومندش زینب نیز جز گریه چیزی به ما آموزش ندادند، افزود: شخصیت زینب کبری(س) به عنوان عقیده بنی‌هاشم، یک دانشمند و فرهیخته مکتب اهل بیت(ع)، توحید و رسالت پیغمبر را برای جامعه تبیین می‌کرد که به عقیده بنی هاشم لقب گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج بیان کرد: حضرت زینب(س) در میدان جنگ برای خدمت انسان‌هایی که مشکلات روحی و روانی پیدا کرده بودند از نظر آسودگی خاطر در این برهه نقش پرستاری خود را به خوبی ایفا می‌کرد.

وی همچنین گفت: این بُعد شخصیت زینب کبری(س) متناسب با همان نقش‌آفرینی پرستارانی است که زندگی، جوانی، استراحت و آرامش و حتی بزرگترین نعمت زندگی خود که سلامت است، را برای آرامش و سلامت کسانی که نیازمند عواطف و احساسات انسانی هستند فدا می‌کنند تا به آن‌ها روحیه ببخشند.

حجت‌الاسلام حاتمیان در پایان برای تمامی پرستاران در دنیا و مملکت‌های اسلامی که برای سلامت و بهداشت جامعه تلاش می‌کنند آرزوی سلامتی کرد و یادآور شد: امید است ارزش و فضیلت انسان‌های بزرگی مثل پرستار بیش از بیش ادامه پیدا کند.

یادآور می‌شود؛ در پایان با برگزاری برنامه مولودی‌خوانی و دف‌نوازی، اجرای مسابقه و اهدای جوایز و اجرای موسیقی محلی، به تعدادی از پرستاران نمونه از سوی این اداره کل هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha