تکریم ارباب رجوع اولویت مدیران قضایی باشد
کد خبر: 4104154
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

تکریم ارباب رجوع اولویت مدیران قضایی باشد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: قضات و کارکنان دادگستری با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع به دور از غرور و تکبر به حرف مردم گوش دهند و درصدد حل مشکلاتشان برآیند.

نشست مدیران دستگاه قضای کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 12 آذرماه در سومین نشست مشترک شورای معاونان با رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ضمن تقدیر از مدیران قضایی استان در رسیدگی قاطع به پرونده اغتشاشگران حوادث اخیر استان، گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی، ابتلا و آزمایش انسان در دوران مختلف یکی از سنت‌های الهی است و خیلی از افراد در این آزمایش‌ها امتحان شدند و باید آگاه باشیم که همواره فتنه و دسیسه‌های دشمنان اسلام در کمین است.

وی تأکید کرد: این شیوه از اعتراض در هیچ جای دنیا به هیچ وجه قابل قبول نیست و متأسفانه مشاهده شد که از اعتراض به اغتشاش تبدیل شد و در نهایت قساوت قلب با استفاده از سنگ، قمه و چاقو اغتشاشگران به خیابان‌ها آمده و مقاصد دیگری را دنبال می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: بنابر تأکیدات ریاست قوه قضائیه، در دادگستری استان از همان ابتدای اغتشاشات شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شد و با نظارت مستقیم رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان به پرونده متهمان رسیدگی و احکام متناسب صادر می‌شود.

وی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان کردستان بر تنظیم و اعلام هر چه سریعتر مشخصات پرونده تمامی اغتشاشگران به حوزه ریاست دادگستری کل استان تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان ضمن تفکیک معترضان و افرادی که به صورت هیجانی در این اغتشاشات حضور داشته‌اند با عناصر و محرکان اصلی، متناسب با انگیزه و اقدام این افراد، برخورد لازم و قاطع را انجام خواهد داد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: مدیران قضایی، قضات و کارکنان دادگستری استان باید با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، به دور از غرور و تکبر و با خوش اخلاقی و خوش رفتاری با دقت به حرف مردم گوش دهند و درصدد حل مشکلات حقوقی و قضایی‌شان برآیند.

وی گفت: قضات استان باید در خصوص صدور قرارهای تأمین منتهی به بازداشت، ضمن پرهیز از بازداشت‌های غیر ضرور در خصوص صدور قرارهای تأمین منتهی به بازداشت متهمان با نهایت دقت و وسواس عمل کنند تا تعداد آمار بازداشت‌های منتهی به قرار منع تعقیب و برائت به حداقل برسد و از تضییع حقوق متهمان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: هرچند که قریب به دو ماه از اغتشاشات اخیر می‌گذرد و این مسائل اقدامات دستگاه قضایی و ضابطان را تحت الشعاع قرار داده، لیکن دادگستری استان از سیاست‌های عالی قوه قضائیه از جمله تحقق سند تحول و تعالی غافل نبوده و پیگیری این سیاست‌ها از اولویت‌های جدی دستگاه قضایی استان است.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی مدون مدیران قضایی استان تأکید کرد و افزود: ضروری است تا پایان سال جاری تمامی شعب رسیدگی دادسرا، محاکم و تجدیدنظر متعارف شده و پرونده‌های مسن و قدیمی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در ادامه این جلسه بر لزوم صدور سریع‌تر احکام برخورد با اغتشاشگران در دادسراهای استان خبر داد و یادآور شد: تشکیل پلیس اجرای احکام کیفری در دادسرای سقز ضروری است.

انتهای پیام
captcha