وحدت رویه؛ مهم‌ترین اولویت آموزش‌و‌پرورش کردستان
کد خبر: 4104319
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

وحدت رویه؛ مهم‌ترین اولویت آموزش‌و‌پرورش کردستان

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان گفت: با توجه به برنامه‌های شوم معاندان برای به حاشیه بردن مسائل آموزشی‌و‌پرورشی و ورود دانش‌آموزان به اتفاقات اخیر، انسجام درونی و اتخاذ وحدت رویه مهم‌ترین اولویت آموزش‌و‌پرورش است.

نشست شورای آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان شامگاه گذشته، 12 آذرماه در نشست شورای معاونان آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به تأثیرگذاری بازدیدهای تخصصی حوزه‌های مختلف از واحدهای اداری و آموزشی، خواستار تداوم این روند و نظارت‌های لازم بر فعالیت شهرستان‌ها و مناطق و مدارس شد.

وی با اشاره به جریانات اخیر بعد از آغاز سال تحصیلی و هجمه دشمنان علیه نظام اسلامی و برنامه‌های شوم معاندان برای به حاشیه بردن مسائل آموزشی‌و‌پرورشی و ورود دانش‌آموزان به اتفاقات با سوء‌استفاده از احساسات پاک نسل جوان و ایجاد لطمه و آسیب به آموزش حضوری دانش‌آموزان، انسجام درونی و اتخاذ وحدت رویه را مهم‌ترین اولویت در این راستا ذکر کرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان اظهار کرد: در راستای جهاد تبیین، حوزه‌های مختلف با احساس مسئولیت بیشتر، همکاری و همراهی اقدام و از توان و ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی افزود: در راستای جهاد تبیین با تشکیل تیمی متشکل از افراد تأثیرگذار و چهره‌های شاخص، برنامه‌ریزی و به صورت ویژه در بخش دانش‌آموزان و حضور در مدارس اقدامات روشنگرانه و آگاهی بخشی انجام شود.

ناظمی‌جلال در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از اهتمام کلیه مسئولان و دست اندرکاران پروژه مهر سال 1401، از کسب رتبه برتر کشوری در اجرای این برنامه مهم و قرار گرفتن بالاتر از میانگین کشوری خبر داد.

وی با اشاره به اثرگذاری بازدیدهای حوزه‌های مختلف از شهرستان‌ها و مناطق و ضرورت تداوم آن، خواستار پیگیری دقیق شیوه نامه ورزش فرهنگیان، ارزیابی ناظران معین از شهرستان‌ها و مناطق و هم چنین مدیریت نظام برنامه‌ریزی طی هفته آینده شد و از اجرای موفق مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس تشکر کرد.
کامیل محمدی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گزارشی از رسیدگی به شکایات، مربوط به 9 ماهه سال جاری ارائه کرد و با بیان اینکه در این مدت به 368 شکوائیه رسیدگی شده است، گفت: 98 مورد از این شکوائیه ها به صورت تلفنی، 159 مورد به صورت مکتوب، 87 مورد از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات و 24 مورد نیز از طریق سازمان بازرسی استان وصول و رسیدگی شده است.

منوچهر مخدومی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع استان نیز در این نشست با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی و تعیین اهداف شاخص های سال تحصیلی 1402-1401 و ضرورت همراهی کلیه حوزه‌ها در تنظیم آن و برش شهرستانی، گفت: 167 برنامه در قالب 646 فعالیت پیش‌بینی و نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم که باید تا پایان آذرماه جاری، فعالیت‌های مربوطه تنظیم و اجرایی شود.

طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه استان نیز در این نشست از اجرای 63 برنامه اولویت‌دار در سطح واحد های اداری و آموزشی استان و تدوین برنامه عملیاتی در این راستا خبر داد و گفت: دوره کامل نظارت و ارزیابی با رویکرد اصلاحی و ارشادی از واحدهای اداری و آموزشی شهرستان‌ها و مناطق در حال انجام و اتمام است.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 300 مدرسه به صورت بالینی مورد نظارت قرار گرفته و با سرکشی به دو شهرستان باقی مانده این برنامه در مرحله اول به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha