اجرای طرح «ختم قرآن» هدیه به روح سردار سلیمانی در مساجد کردستان
کد خبر: 4111771
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

اجرای طرح «ختم قرآن» هدیه به روح سردار سلیمانی در مساجد کردستان

مدیر ستاد فهما کردستان با اشاره به برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سطح کانون‌های مساجد استان گفت: 10 ویژه‌برنامه گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها در 10 شهرستان استان برگزار می‌شود.

بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان امروز، ۱۳ دی‌ماه در جمع رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: همزمان با سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح کانون‌های مساجد شهری و روستایی استان کردستان به همت «بچه‌های مسجدی» برگزار می‌شود.

وی برگزاری 10 ویژه‌برنامه گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها در 10 شهرستان استان، برگزاری محافل انسی با قرآن، برگزاری مسابقات هنری، مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در اجرای مسابقات کتابخوانی مجازی، اجرای سرود در سطح مساجد و معابر عمومی، راه‌اندازی پویش‌های مجازی و مردمی، برگزاری جلسات بصیرتی جهاد تبیین و برگزاری مسابقه دلنوشته یاد سردار دلها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سطح کانون‌های مساجد استان ذکر کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با اشاره به مجموعه مسابقات فرهنگی هنری با عنوان «سردار دلها» در استان گفت: فراخوان این مسابقات همزمان با آغاز هفته بصیرت در پنج موضوع نقاشی، شعر، دلنوشته، خوشنویسی و مقاله نویسی در رده‌های سنی (کودک 8 تا 12 سال) نوجوان (13 تا 18 سال) و جوان (19 تا ۳۰ سال) اعلام شد.

وی در ادامه گفت: عضویت در سامانه بچه‌های مسجد، خلق آثار به زبان های کُردی، فارسی و ترکی و رعایت رده سنی از شرایط عمومی علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات است.

کیامهر با بیان اینکه همزمان با شهادت سالروز شهید سلیمانی نشست‌های بصیرت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین در سطح کانون‌های مساجد استان آغاز شده است، افزود: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر «جاهلیت مدرن» به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) کامیاران، برگزاری ویژه‌برنامه بزرگداشت سردار دلها به همت کانون بلال حبشی خامسان کامیاران، حضور پرشور اعضای کانون‌های مساجد استان در تشییع پیکر شهدای گمنام، برگزاری یادواره شهدا با عنوان «آبروی محله، افتخار کوچه» در کانون الغدیر مسجد امام حسین روستای کروندان شهرستان دهگلان، برگزاری نشست بصیرتی در کانون‌های کنعان سنندج و محمد امین شهر بابارشانی بیجار، برگزاری مسابقات تلاوت قرآن در کانون امامزاده پیر عمر سنندج از جمله برنامه‌های اجرا شده این ایام تا به امروز است.

وی در ادامه گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم صلوات، برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم، تلاوت قرآن آیات جهاد و مقاومت در مساجد و منازل به نیت اهدا به سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت نیز از دیگر برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سطح کانون‌های مساجد استان است.

مدیر ستاد فهمای کردستان با بیان اینکه حاج سردار قاسم سلیمانی دِین بزرگی بر گردن همه ما و جهان اسلام دارد، یادآور شد: ایشان عشق و محبت زیادی به مؤمنان و مستضعفان داشتند و در بحران‌ها و مشکلات به کمک مردم می‌شتافتند، شجاعت و بی‌باکی، ولایت‌پذیری و ولایت باوری از دیگر ویژگی‌های سردار دل‌هاست.

انتهای پیام
captcha