برنامه‌های دهه فجر با رویکرد تبیین خدمات نظام انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4116182
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

برنامه‌های دهه فجر با رویکرد تبیین خدمات نظام انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

استاندار کردستان با تأکید بر گستردگی و مردمی برگزار شدن برنامه‌های دهه فجر افزود: برگزاری این برنامه‌ها در تمام شهرها و روستاهای استان کردستان با رویکرد تبیین خدمات و برکات نظام مقدس اسلامی در دستور کار کمیته‌های تخصصی دهه فجر قرار گرفته است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، یکم بهمن‌ماه در جلسه شواری ادارای با موضوع نشست تخصصی کمیته‌های دهه فجر گفت: به دلیل مقارن شدن نشست تخصصی کمیته‌های دهه فجر با شورای ادارای و با توجه به اهمیت این امر لذا امروز در انی جلسه طرح موضوع خواهد شد و نشست‌های تخصصی کمیته‌ها به صورت مجزا در استان برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر گستردگی و مردمی برگزار شدن برنامه‌های دهه فجر افزود: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در تمام شهرها و روستاهای استان کردستان با رویکرد تبیین خدمات و برکات نظام مقدس اسلامی در دستور کار کمیته‌های تخصصی دهه فجر قرار گرفته است.

استاندار کردستان بیان کرد: نقش‌آفرینی مردم را باید در این برنامه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از برکات نظام مقدس انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و و از این فرصت در راستای تبیین بیشتر مردم استفاده کنیم.

وی به پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی به مردم استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: تا به امروز دو هزار میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی آماده عملیات اجرایی و افتتاح در دهه فجر هستند که با حضور یکی از مسئولان کشوری در این ایام افتتاح خواهند شد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی و اقتصادی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: یکی از شاخصه‌های عقب‌ماندگی در استان راه روستایی است چراکه قریب به 19 درصد با میانگین کشوری فاصله داشتیم و در سال‌های گذشته میانگین احداث راه روستایی ۶۰ کیلومتر بوده اما در سال گذشته ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی احداث شد که توانستیم فاصله با میانگین کشوری را کم کنیم.

وی به برگزاری همایش بزرگ اشتغال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در سال جاری با وجود دو برابر شدن تعهد ایجاد اشتغال، استان کردستان رتبه سوم کشور را در اشتغالزایی به خود اختصاص داده‌ است و در پایان دهه ماه گذشته امسال ۱۲۰ درصد تحقق عملکرد داریم.

استاندار کردستان به بحث راستی‌آزمایی در طرح‌های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: استان کردستان در راستی آزمایی و صحت‌سنجی طرح‌های اشتغال نیز رتبه سوم کشور را کسب کرده و تمام اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی افزود: همایش اشتغال دهه فجر امسال در تمام شهرستان‌های استان کردستان با حضور مردم و دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال برگزار خواهد شد.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور و استان بیان کرد: امروز بار دیگر با حضور مردمی تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن نافرجام ماند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد این توطئه و جنگ ترکیبی دشمن باید بیش از پیش برای مردم بیان شود، افزود: دشمن در این جنگ ترکیبی، با فضاسازی رسانه‌ای طراحی پیچیده‌ای را کرده بودند اما فضاسازی رسانه‌ای با واقعیت موجود در استان و کشور فاصله زیادی داشت.

استاندار کردستان بیان کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی در حال پیشرفت بوده و بر محور مواضع اصولی خود حرکت می‌کند و بر آمارن‌ها و ارزش‌های خود تأکید دارد، این دشمنی‌ها وجود دارد چراکه نظام جمهوری اسلامی یک مانع بزرگ در برابر سلطه‌گری سلطه‌گران است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی به تدبیر پیامبرگونه امام راحل نهادهای شکل گرفتند تا حکمرانی مردمی در نظام مقدس انقلاب اسلامی شکل گیرد که یکی از این نهادهای مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که مردمی‌ترین نهاد نظامی کشور را داراست.

زارعی‌کوشا افزود: سپاه علاوه بر نقش اثرگذار در بُعد نظامی و جنگ، در پیشرفت‌های دفاعی هم بسیار پسیشگام بوده و در عرصه فرهنگ، خدمت، عمران و آبادانی همواره پیشتاز بوده است و همین امر موجب مورد هجمه قرار گرفتن این نهاد انقلابی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز سپاه خاری در چشم دشمنان است، افزود: امروز ما ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدا قوت به سپاه و این نهاد مردمی که دشمن را زمینگیر کرده است و امنیت پایدار را برای ما به ارمغان آورده‌اند لذا همه ما حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام می‌کنیم.

استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه از همراهی ادارات استان در صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز تقدیر می‌کنیم، یادآور شد: خوشبختانه علیرغم برودت هوا و سرمای شدید در استان تاکنون قطعی گاز در هیچ جای استان را نداشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha