موزه شهر سقز در دهه فجر افتتاح می‌شود
کد خبر: 4118434
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

موزه شهر سقز در دهه فجر افتتاح می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از افتتاح «موزه شهر سقز» در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: این موزه در محل بنای تاریخی حمام حاج صالح این شهر افتتاح می‌شود.

موزه شهر سقز

منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: به‌ مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی «موزه شهر سقز» در محل بنای تاریخی حمام حاج صالح این شهر افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این موزه علاوه بر نمایش و معرفی آثار تاریخی و اشیاء مرتبط با روند شکل‌گیری شهر سقز، بنای حمام حاج صالح نیز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی با ارزش این شهر معرفی می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان مساحت این موزه و الحاقیات آن را یک‌هزار مترمربع ذکر و بیان کرد: اقدامات لازم برای ایجاد این موزه شهر از سال ۸۱ آغاز و در بهمن‌ماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرزاد با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌ میراث‌فرهنگی است، افزود: شهر تاریخی سقز یکی از مهم‌ترین شهرهای ولایت کردستان اردلان ایران زمین بوده که نقش مهمی در ارتباطات شاه ‌راه تاریخی خراسان موسوم به راه ابریشم با ولایت شمالی ایران داشته است.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت موزه‌ها بتوانیم گنجینه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری این استان را بیش از پیش به کشور و جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha