کردستان نقش مهمی در پازل فرهنگی کشور دارد
کد خبر: 4119124
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

کردستان نقش مهمی در پازل فرهنگی کشور دارد

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیشتازی کردستان در تمام حوزه‌ها به ویژه بخش فرهنگی را نشان‌دهنده نقش مهم این استان در پازل فرهنگی کشور دانست و گفت: برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استان کردستان استمرار خواهد داشت.

محسن مسچی، معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن مسچی، معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، 12 بهمن‌ در همایش «حجاب و عفاف فاطمی» به نقش تأثیرگذار بانوان در تثبیت نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و گفت: در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حوزه بانوان و استفاده از ظرفیت عظیم آنان قدم‌های مؤثری را برداشته‌ایم.

وی با تأکید براینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال شناسایی استعدادها و توانایی بانوان در حوزه‌های مختلف است، افزود: در این راستا استان فرهنگی کردستان به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیشتازی کردستان در تمام حوزه‌ها به ویژه بخش فرهنگی را نشان‌دهنده نقش مهم این استان در پازل فرهنگی کشور دانست و بیان کرد: برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استان کردستان استمرار خواهد داشت و به صورت ویژه در قالب عناوین مختلف دنبال می‌شود.

وی افزود: بانوان کردستان پیشقراولان صحنه‌های فرهنگی کشور بوده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در صحنه‌های مهم و حساس حضوری پرشور و تأثیرگذار داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید شهریاری، مدیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه این همایش با تبریک سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: مکتب انقلاب اسلامی تنها مکتبی است که باعث تغییر فضای جهانی در هزاره سوم شده و تداوم این مکتب الهی امام راحل در چله دوم خود مکتب حاج قاسم سلیمانی و مکتب فاطمی را بنیان نهاد.

وی افزود: دشمن در مقابل این مکتب ساکت ننشسته و در مقابل آن مکتب لبیرال فردگرایانه غربی به سرکردگی آمریکا بنیان نهاده و در تلاش است تا این دو مکتب را در مقابل هم قرار دهد و بانوان ما را به سمت این مکتب غربی ترغیب کند.

مدیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خانواده و در کنار هم بودن افراد خانواده را از برکات اسلام دانست و بیان کرد: در مقابل خانواده اسلامی، در جوامع غربی روابط دوگانه و سه گانه و تعدد و تکثر ارتباط بین زن و مرد وجود دارد.

وی هویت فردگرایانه انسان را منزوی و دور از اجتماع کرده و آزادی‌های فردی را به سایر آزادی‌ها ترجیح می‌دهد، ادامه داد: در جوامع فردگرایانه غربی هیچ کانون قابل اتکایی برای نوجوان در خانواده وجود ندارد و این به دلیل گسیختگی بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شهریاری با شاره به اینکه در جوامع غربی، ارتباطات غیراخلاقی خارج از چارچوب خانواده را آزادی نامگذاری کرده‌اند، افزود: در این جوامع آزاد بودن زن را حربه‌ای برای استفاده و کامجویی بیشتر مردان قرار داده‌اند.

وی به مؤلفه‌های زندگی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در دین اسلام ملاک اصلی تشکیل خانواده، عشق، رحمت، ارزش، مودت و مهربانی بوده و همین مؤلفه‌ها پایه‌های زندگی را در جهان اسلام مستحکم کرده است.

مدیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه خیلی دورتر از اینکه غربی‌ها ارزش زن را درک کنند اسلام برای زن ارزش قائل شده است، گفت: بیعتی که پیامبر مکرم اسلام با زنان انجام داده یک افتخار تاریخی برای زنان مسلمان بوده است.

انتهای پیام
captcha