هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4138693
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در کردستان برگزار شد

هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن امروز، 15 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار شد.

آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی کردستان در حاشیه روند برگزاری این آزمون که امروز، ۱۵ اردیبهشت در مجتمع نور سنندج برگزار شد، گفت: هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن امروز جمعه 15 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله فقط شهر سنندج به عنوان حوزه انتخابیه این آزمون در استان کردستان تعیین می‌شد، افزود: امسال برای اولین بار و به منظور تسهیل و رفاه حال شرکت‌کنندگان دو حوزه امتحانی شهرستان سنندج و بانه آزمون برگزار شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی کردستان بیان کرد: در این دوره از آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم 160 حافظ قرآن کریم شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 90 نفر زن و 70 نفر مرد هستند، افزود : از حفاظ شرکت‌کننده در این آزمون 47 نفر در شهرستان بانه و ۱۱۳ نفر در شهرستان سنندج شرکت کردند.

مرادی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در آزمون رشته‌های حفظ 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم شرکت کردند، گفت: 91 نفر از شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 30 جزء قرآن کریم شرکت کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: به قبول‌شدگان آزمون مدارک معتبر معادل مدرک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha