شهریه روحانیون و ماموستایان در کردستان افزایش می‌یابد
کد خبر: 4145014
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

شهریه روحانیون و ماموستایان در کردستان افزایش می‌یابد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه امسال طبق سطح‌بندی شهریه روحانیون و ماموستا و طلاب افزایش می‌یابد، گفت: در این راستا روحانیون و طلاب باید تمام مدارک خود را در سامانه طاها ثبت و بارگذاری کنند.

سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 10 خرداد در نشست با طلاب و روحانیان سقز به بحث معیشت روحانیون و طلاب اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان وضعیت معیشت طلبه‌ها و روحانیون است که تمام تلاش‌مان این است که این وضعیت را بهبود بخشیم.

وی به ضرورت آموزش و پژوهش در مرکز بزرگ اسلامی اشاره کرد و افزود: تربیت طلبه یکی از دغدغه‌های مرکز بزرگ اسلامی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، با اشاره به اینکه امسال طبق سطح‌بندی شهریه روحانیون و ماموستا و طلاب افزایش می‌یابد، بیان کرد: در این راستا روحانیون و طلاب باید تمام مدارک خود را در سامانه طاها ثبت و بارگذاری کنند.

فلسفه نماز جمعه؛ ایجاد اتحاد و انسجام بین مسلمانان

ماموستا محمود ابن‌الخیاط، امام جمعه شهرستان سقز در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است، گفت: نماز جمعه بزرگترین نماز و  روز جمعه بزرگترین روز است لذا باید مردم در یک مسجد دور هم جمع شوند و نماز جمعه را برگزار کنند.

وی افزود: برگزاری نماز جمعه به صورت واحد در یک مسجد باید در شهرستان سقز نیز رعایت شود و طبق مذهب امام شافعی باید در مسجد جامع شهرستان نماز جمعه برپا شود.

امام جمعه شهرستان سقز با اشاره به وضعیت معیشت روحانیون یادآور شد: حق‌الزحمه ماموستایان جلسه‌ای 150 هزار تومان بوده که این امر دغدغه بسیاری از ماموستاها و طلاب در استان است چراکه معیشت آن‌ها در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha