بهره‌مندی از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی برای حضور اثرگذار مبلغان
کد خبر: 4146175
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
حجت‌الاسلام نیکزاد تأکید کرد

بهره‌مندی از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی برای حضور اثرگذار مبلغان

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش بهره‌مندی از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی را برای حضور اثرگذار مبلغان در راستای نهادینه کردن تربیت قرآنی جوانان مهم برشمرد و نسبت به برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه تأکید کرد.

حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش در نشست سالانه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش کردستان که شامگاه گذشته، 16 خرداد در خانه معلم شهر مریوان برگزار شد، گفت: جهت‌دهی فرهنگی به جوانان و نوجوانان باید برگرفته از کلام قرآن باشد، چراکه دشمن مداوم مشغول برنامه‌ریزی است.

وی آموزش‌و‌پرورش را یک نهاد عمومی برشمرد و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت در راستای ادای وظایف خویش به کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارد و در این راستا نیز حوزه‌های علمیه وظیفه تأمین نیروهای متخصص و به‌روز را برای آموزش‌و‌پرورش دارد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش، برگزاری منظم جلسات کمیته‌های همکاری حوزه و آموزش و پرورش را ضروری دانست و بیان کرد: می‌توان از ظرفیت همکاری حوزه‌های علمیه اهل سنت و وزارت آموزش و پرورش در راستای طرح «امین» بیش از گذشته بهره برد.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در مورد کار پرورشی جذاب در مدارس به طرح محراب، پیوند مدرسه و مسجد و استفاده از فضای مساجد و درس‌آموزی قرآن پرداخت و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی از فرصت ایام تابستان برای آموزش روان‌خوانی و روخوانی معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی بهره برد.

نیکزاد تربیت را بر مبنای فرمایش امام خمینی(ره) غایت ارسال رسل خواند و همکاری حوزه علمیه در راستای تربیت‌بخشی به نیروهای آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد.

وی پرداختن به تأکید رهبر انقلاب در زمینه فعالیت‌های پرورشی جذاب را لازمه برنامه‌ریزی‌های آموزش‌و‌پرورش توصیف کرد و گفت: مشکل ما این است که کار پرورشی در سطح ستاد و اداره کل و ادارات محدود می‌شود و آن چنان که باید به مدارس نمی‌رسد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش از تدوین ۱۸ برنامه همکاری‌ حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح کشور خبر داد و افزود: امروز باید از همه ابزارهای نوین در امر تربیت و پرورش کودک و نوجوان به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی در پایان استفاده از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی برای حضور اثرگذار مبلغان در راستای نهادینه کردن تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان را مهم برشمرد و نسبت به برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha