10 بقعه متبرکه کردستان میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» هستند
کد خبر: 4156589
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

10 بقعه متبرکه کردستان میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» طی دهه اول محرم در سطح استان 10 بقعه متبرکه خبر داد و گفت: در راستای اجرای نیت واقفان 145 هیئت مذهبی کردستان در ایام محرم مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 29 تیر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: استان کردستان مظهر وحدت و اکرام پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایام محرم در تمامی شهرهای استان کردستان حال و هوای معنوی خاصی حکمفرماست، افزود: موقوفات شاخصی در استان با نیت برگزاری سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش تلاش دارد سهم مهمی در حرکت مردم به سمت سیره اهل بیت(ع) و  شهیدان کربلا داشته باشد.جدای از فضای موقوفات، ما از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای برپایی مراسم‌ سوگواری امام حسین(ع) و بصیرت‌افزایی مردم استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کاروند به برگزاری طرح «شمیم حسینی» به عنوان یکی از برنامه‌های بصیرت عاشورایی گفت: برای حمایت از هیئت‌های مذهبی مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه از محل عواید موقوفات 145 هیأت و مسجد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 1۰ بقعه این طرح افزود: در قالب این طرح برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا خواهد شد که سیاه‌پوش کردن امامزادگان و بقاع متبرکه اولین گام ما در این طرح بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح تعویض پرچم بقاع از ابتدای محرم افزود: همایش شیرخوارگان حسینی طبق سنوات گذشته جمعه اول محرم در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه همایش «احلی من‌العسل» با هماهنگی آموزش‌و‌پرورش با حضور نوجوانان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مراسم تاسوعا و عاشورا و «شام‌ غریبان» به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاروند از برگزاری همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در ۱۲ محرم در برخی امامزادگان استان خبر داد و یادآور شد: اعزام مبلغان در ایام سوگواری از جمله برنامه‌های ما خواهد بود و برپایی دسته‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا هم جزو برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha