محفل انس با قرآن در دانشگاه کردستان برگزار شد
کد خبر: 4157293
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

محفل انس با قرآن در دانشگاه کردستان برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم در پاسخ به اهانت کشور سوئد به این کتاب آسمانی امروز، یکم مردادماه در دانشگاه کردستان برگزار شد.

فرزاد پارسا، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر فرزاد پارسا، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان در محفل انس با قرآن کریم که دیروز، 31 تیر در تالار مولودی داشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به توصیفات ارزنده خداوند از قرآن، آن را کتاب هدایت و قانون زندگی دانست.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۴۰۰ سال هیچ انسانی نتوانسته خللی در آیات قرآن کریم وارد کند، افزود: اخیراً عده‌ای کوردل کارهایی در برابر این کتاب مقدس انجام داده‌اند که نشان دهنده ناتوانی آنها در درک آیات آن و پاسخ به آنهاست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان سوزاندن قرآن را نشان‌دهنده ضعف بشر در پاسخگویی به آیات قرآن دانست و بیان کرد: ما به عنوان دانشگاه کردستان این اقدام را به شدت محکوم کرده و آن را تلاشی مذبوحانه در مقابل این کتاب الهی و رشد دین اسلام می‌دانیم که به جایی ختم نخواهد شد.

وی افزود: پیامبر در احادیث زیادی، برگزیدگان را کسانی می‌داند که قرآن را یاد گرفته و به دیگران هم یاد می‌دهند که امیدواریم ما هم در این ماه بتوانیم از آیات قرآن بهترین بهره را ببریم و برگزاری این محفل هم گامی در این راستاست.

ماموستا جلال مرادی، حافظ کل قرآن کریم در ادامه نیز از حافظان برجسته استان روش‌های حفظ قرآن را تشریح کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای انجام این کار نیک تأکید کرد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این محفل معنوی میلاد امانی، از قاریان برجسته استان  کردستان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و مراسم دف‌نوازی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha