پوستر جشنواره فرهنگی - ورزشی دختر و مادر _ پسر و‌ پدر کشور در کردستان رونمایی شد
کد خبر: 4157427
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

پوستر جشنواره فرهنگی - ورزشی دختر و مادر _ پسر و‌ پدر کشور در کردستان رونمایی شد

پوستر جشنواره فرهنگی ورزشی دختر و مادر _ پسر و‌ پدر کشور با حضور استاندار کردستان امروز، یکم مرداد در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر جشنواره کشوری مادر و دختر  - پسر و پدر

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان امروز، یکم مرداد در نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان و رونمایی از پوستر جشنواره فرهنگی - ورزشی دختر و مادر _ پسر و‌ پدر کشور گفت: با توجه به موافقت وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، مسابقات ژیمناستیک قهرمانی دانش‌آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی کشور و جشنواره ورزشی دختر و مادر _ پدر و پسر یادواره شهدای دانش آموز مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه و شهید شاخص ورزش کشور شهید عجمیان، از ۱۸ تا ۲۸ مردادماه در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر دانش‌آموز، مربی، سرپرست و داور و عوامل اجرایی در این رویداد ورزشی شرکت می‌کنند، افزود: میزبانی رویدادهای ورزشی فرصت مناسبی برای استان است تا در کنار ابعاد فنی، ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و دیدنی استان به شرکت کنندگان معرفی شود و در این راستا هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از برگزاری مراسم افتتاحیه این رویداد در ۱۹ مرداد خبر داد و بیان کرد:  تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا همچون المپیاد ورزشی مدارس استعدادهای درخشان که در تیرماه جاری با موفقیت برگزار شد، عملکرد مثبتی را از استان کردستان در امر میزبانی به نمایش بگذاریم.

اکبر محمدی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: یکی از خلاءهای ما در حوزه تأمین فضاهای آموزشی عدم امکان‌سنجی و نیازسنجی از وضع موجود است لذا آموزش و پرورش باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر که طرح الحاقات به شهرها برای اجرای طرح مسکن ملی در حال انجام است، اگر نیازسنجی در زمینه فضاهای آموزشی داشته باشیم، می توان در زمینه انجام تصمیمات و جذب اعتبارات مدیریت شده عمل کرد.

طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در این نشست اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل پوشش تحصیلی پایین و ترک تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مشکلات ناشی از عدم دسترسی آنان به خدمات و امکانات مناسب رایگان است.

وی افزود: تأمین منابع لازم از طریق صدور اوراق مالی اسلامی برای برقراری تأمین خدمت (سرویس) ایاب و ذهاب رایگان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به شهرداری ها واگذار شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران گفت: مقرر است تأمین ایاب وذهاب ایمن و رایگان دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس ماده پنج قانون حمایت از حقوق معلولان وهمچنین بند(د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری ها اجراشود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از سرویس ایاب وذهاب استفاده می ‌نند، گفت: در طول سال تحصیلی گذشته ماهانه مبلغی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به این مهم در سطح استان تخصیص یافت.

ابراهیم مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: در حال حاضر ما در ۶ نقطه استان کمبود فضای آموزشی داریم که این میزان ۲۸۰ هزار متر مربع است.

وی افزود: از این میزان کمبود فضای آموزشی ۹۰ هزار متر مربع مربوط به شهرستان سنندج است در حالی که در شهرک‌های تازه احداث، سهم فضاهای آموزشی باید تعیین شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان یادآور شد: در سنندج بیشترین کمبود فضای آموزشی مربوط به شهرک بهاران بویژه در مسکن مهرها است، ضمن اینکه در مسکن مهرهای دگایران نیز با کمبود فضا مواجه هستیم و این مسائل در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha