عظمت محافل حسینی در کردستان وحدت و انسجام مردم را به نمایش گذاشت
کد خبر: 4158706
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

عظمت محافل حسینی در کردستان وحدت و انسجام مردم را به نمایش گذاشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در دهه اول محرم باری دیگر عظمت و شکوه محافل و مجالس حسینی و وحدت و انسجام مردم شریف این دیار را به رخ جهانیان کشیدید و باعث ناامیدی دشمنان این مکتب و این دیار شد.

برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت جان‌گداز حضرت سیدالشهدا(ع)، خاندان و اصحاب باوفای ایشان گفت: در دهه اول محرم باری دیگر عظمت و شکوه محافل و مجالس حسینی و وحدت و انسجام مردم شریف این دیار را به رخ جهانیان کشیدید و باعث ناامیدی دشمنان این مکتب و این دیار شد.

وی افزود: بی‌شک تلاش‌های ارزشمند مردم عزادار کردستان، مسئولان هیئات مذهبی، سخنرانان، مبلغان دینی شیعه و سنی و مداحان اهل‌بیت (ع) در راستای بیان صحیح و خالی از تحریف حادثه عاشورا و اهتمام بیش از پیش بر جهاد تبیین، موجب مجد و عظمت هرچه بیشتر این فرهنگ انسان‌ساز خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: مردم این استان در این ایام ارادت خود به امام حسین(ع) را به جهانیان نشان دادند و با شرکت در مراسم عزاداری حسینی بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی و محکوم کردن اهانت به مقام شامخ قرآن‌ کریم توسط کشور سوئد، جلوه‌های زیبایی از احترام به کتاب الهی و شور و شعور حسینی و عشق به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: حضور عزاداران حسینی این استان، روز تاسوعا در خاکسپاری شهید جعفری از شهدای تازه تفحص شده کامیاران نیز فرهنگ «شهادت با عزت بهتر از حیات در ذلت است» را معنا کرد و نشان داد که عزاداری برای شهید کربلا انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های آینده و رسالت اشک، پاسداری از خون شهید است.

حجت‌الاسلام رازیانی با تقدیر از زحمات همه خدمتگزاران به آستان مقدس حضرت ابا عبدالله(ع)، متولیان و دست‌اندرکاران امر در برپایی مراسم و مجالس عزاداری این دهه تلاش یادآور شد: امیدوارم عزاداری‌های خالصانه شما محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مورد اجابت حق تعالی قرار گیرد و در دنیا از زیارت حضرتشان و در آخرت از شفاعت آن حضرت بهره‌مند شوید.

انتهای پیام
captcha