فعالیت ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در جهاددانشگاهی کردستان
کد خبر: 4160565
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

فعالیت ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در جهاددانشگاهی کردستان

رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در بخش‌های کشاورزی، پزشکی، فنی و مهندسی و ... تحت نظر جهادددانشگاهی کردستان فعالیت دارند که تمام نیرو‌های این شرکت‌ها جوانان فارغ‌التحصیل بومی استان هستند.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان، امروز، 15 مرداد در بازید استاندار کردستان از شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور استاندار کردستان در این نهاد انقلابی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و دانش‌بنیان در سال 1359 زیر نظر ستاد انقلاب فرهنگی با هدف بسط و گسترش آرمان‌های امام راحل  و انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأسیس شد.

وی افزود: مأموریت اولیه این نهاد انقلابی توسعه فرهنگ اسلامی و انقلابی در سطح دانشگاه‌ها و بعد از آن به عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مأموریت پیدا کرد و براساس شاخص‌های ارزیابی در این مأموریت نیز تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه بهترین شاخصه برای ارزیابی جهاددانشگاهی بیانات مقام معظم رهبری است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد جهاددانشگاهی می‌فرماید: «جهاددانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است؛ یک سمت‌گیری و حرکت است. هرچه بتوانیم ما این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم و آن را پایدار و استوار کنیم، کشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال حقیقی بیشتر پیش برده‌ایم».

وی افزود: جهاددانشگاهی همواره در تلاش است تا با گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها، برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با مراکز علمی و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به ویژه برای نسل جوان، نهادی تأثیرگذار باشد.

اسدی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه را به طور عینی عملی کرده است و با تأسیس خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا، مرکز امام و انقلاب، انتشارات و ... خدمات مثبتی را به جامعه ارائه داده است.  

وی افزود: در حال حاضر 13 شرکت دانش‌بنیان و یا در حال دانش‌بنیان شدن در بخش‌های کشاورزی، پزشکی، فنی و مهندسی و ... زیر نظر جهاددانشگاهی کردستان فعالیت دارند که تمام نیروهای این شرکت‌های دانش بنیان جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بومی استان هستند که در صورت حمایت بیشتر می‌توانند زمینه‌ساز اشتغالزایی برای سایر جوانان استان نیز باشند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان در پایان یادآور شد: جهاددانشگاهی آمادگی خود را برای مأموریت‌های جدید در راستای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان کردستان اعلام می‌کند.

انتهای پیام
captcha