طرح «یار مهربان» با هدف ارتقا سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا می‌شود
کد خبر: 4161726
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

طرح «یار مهربان» با هدف ارتقا سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح «یار مهربان» با هدف ارتقا سواد خواندن دانش‌آموزان و تحقق اهداف کتب درسی اجرا می‌شود.

معصومه نجفی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه نجفی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شامگاه گذشته، 19 مرداد با حضور در آیین تجهیز ۷۰۰ کلاس درس استان به کتابخانه کلاسی، گفت: تحویل کتابخانه کلاسی به مدارس کردستان در راستای ارتقاء سواد خواندن اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یادگیری سطحی در دوره ابتدایی مشکلات زیادی را در دوره‌های بالاتر ایجاد می‌کند، افزود: مهارت خواندن مسأله ملی است و توسعه این مهارت به ویژه بین قشر دانش‌آموز عزم ملی را می‌طلبد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کتابخانه کلاسی را یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء سواد خواندن برشمرد و از استفاده طرح شهید همت برای افزایش آگاهی نسبت به کارکردهای کتابخانه کلاسی خبر داد.

وی با اشاره به اجرای دیرهنگام طرح شهید همت در سال گذشته، انجام آن در سال جاری را به هنگام توصیف کرد و از گروه های آموزشی و معلمان خواست در اجرای آن به آموزش و پرورش کمک کنند.

نجفی اول ابتدایی را زمان شکل‌گیری پایه شناختی کودک دانست و گفت: طرح «یار مهربان» با هدف ارتقای سواد خواندن دانش‌آموزان از طریق قصه‌گویی و نمایش خلاق، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تحقق اهداف کتاب‌های درسی و تقویت مهارت‌های زندگی اجرا می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: طرح یار مهربان به استفاده از منابع غیردرسی تأکید شده و در این طرح نقش کتاب‌های داستان و قصه‌گویی در دوره ابتدایی به‌ ویژه پایه‌های اول و دوم پررنگ شده است و این طرح با رویکرد تجهیز کتابخانه‌های کلاسی دانش‌آموزان اجرا می‌شود و تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان بدون هیچ محدودیتی از کتاب‌های غیردرسی در کلاس استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha