همکاری‌های حوزه هنری و کتابخانه‌های عمومی کردستان گسترش می‌یابد
کد خبر: 4162334
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

همکاری‌های حوزه هنری و کتابخانه‌های عمومی کردستان گسترش می‌یابد

سرپرست حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در زمینه گسترش تعامل با ادرات فرهنگی گفت: این آمادگی وجود دارد تا در نشست‌های کارشناسی در زمینه شیوه گسترش و راه‌های بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی هنرمندان استان در بخش تولید آثار در زمینه برنامه‌های مدنظر کتابخانه‌ها اقدام کنیم.

دیدار سرپرست حوزه هنری کردستان با سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری استان کردستان شامگاه گذشته، 22 مرداد با حضور در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: حوزه هنری کردستان با بهره‎مندی از توان و دانش تخصصی همکاران و حضور و همراهی هنرمندان توانمند در عرصه‌های مختلف می‌تواند به عنوان بازوی توانمند هنری اداره کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عمل کند.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در زمینه گسترش تعامل با ادرات فرهنگی گفت: این آمادگی وجود دارد تا در نشست‌های کارشناسی در زمینه شیوه گسترش و راه‌های بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی هنرمندان استان در بخش تولید آثار در زمینه برنامه‌های مدنظر کتابخانه‌ها اقدام کنیم.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان به وجود کتابخانه تخصصی هنر در پردیس سینمایی بهمن سنندج اشاره و بیان کرد: هم اکنون در این کتابخانه تخصصی و مرجع بیش از دو هزار و 300 عنوان در قالب سه هزار و 500 جلد کتاب در بخش‌های، تجسمی، نمایش، موسیقی، ادبیات، رمان، کودک و نوجوان ، تاریخ، صنایع دستی، آموزشی و پژوهشی موجود است و امیدواریم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه تکمیل و بروزرسانی این کتابخانه و دیگر موارد مورد نیاز نرم افزاری یاری کنند.

وی به برنامه‌های حمایتی حوزه هنری در مناطق حاشیه سنندج هم گریزی زد و گفت: هم اکنون در مجاورت کتابخانه عمومی نایسر که توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به بهترین شکل ممکن تکمیل شده است، دو سالن سینمایی و چندین کلاس آموزشی را تکمیل کرده و در بخش آموزشی روزانه پذیرای جمع کثیری از علاقه‌مندان فراگیر رشته‌های هنری با حضور اساتید توانمند در زمینه نقاشی کودک، موسیقی ، تئاتر و خوشنویسی هستیم و این ظرفیت مهم پتانسیل و فرصت خوبی برای عضویت در کتابخانه عمومی آماده شده است.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این دیدار با قدردانی از حضور سرپرست و معاونان حوزه هنری در این نهاد عمومی گفت: استان کردستان به عنوان یک استان هنری و فرهنگی از  ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که با کنار هم قرار گرفتن این ظرفیت‌ها اقدامات شایان توجهی را می‌توان رقم زد.

وی هنر را مهم‌ترین شیوه انتقال پیام و محتوا دانست و گفت: اقدامات بسیار خوبی در دوره‌های گذشته در اداره کل کتابخانه‌های عمومی صورت پذیرفته است و امیدواریم با همکاری فی مابین بتوانیم نسبت به گسترش این فعالیت‌ها اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: این آمادگی را داریم تا در قالب یک تفاهم‌نامه در خصوص عضویت هنرمندان در کتابخانه‌های عمومی اقدام کنیم .

وی با استقبال از وجود کتابخانه تخصصی هنر تأکید کرد: در زمینه تکمیل منابع این کتابخانه و کمک در  مباحث مربوط به امور کتابداری و نرم‌افزارهای مربوطه آمادگی همکاری با حوزه هنری را داریم.

انتهای پیام
captcha