یاداوره شهدای پایگلان سروآباد برگزار شد
کد خبر: 4163155
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

یاداوره شهدای پایگلان سروآباد برگزار شد

یادواره شهدای روستای پایگلان از توابع شهرستان سروآباد با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از مسئولان شهرستانی دیروز، 25 مرداد در مسجد روستای پایگلان برگزار شد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، 25 مرداد در یادواره شهدای روستای پایگلان از توابع سروآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی شهدای ما شجاعت و دلیری بود که این ویژگی باعث شد آنها در برابر دشمنان هراسی نداشته و انقلاب اسلامی را سربلند و پیروز کردند.

وی افزود: اگر امروز امنیت و آرامش در کشور ما حکمفرماست و دشمنان جرأت تعرض به کشور ما را ندارند به برکت خون پاک شهدای والامقام است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به توسعه و آبادانی کشور اشاره و بیان کرد: شرایط کنونی کشور قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست درآن زمان امکانات و خدمات بیشتردر پایتخت و شهرهای بزرگ بود و استان‌های محروم و شهرها و روستاها از امکانات بسیار کمی برخوردار بودند.

وی افزود: به برکت ایثارگری‌های شهدا امروز در دورترین روستاهای کشور امکانات و خدمات رفاهی فراوان بوده است و به عنوان نمونه در این روستا که با مرکز شهرستان بسیار فاصله دارد اکثر امکانات رفاهی برای این مردم و منطقه فراهم شده است.

حسن زارعی، فرماندار شهرستان سروآباد در ادامه این مراسم گفت: شهیدان والا مقام مظهر و منشاء قدرت و اقتدار کشور هستند شهیدانی که از خاک، کلاس درس، کوچه و بازار و دانشگاه گذشتند و به ملکوت اعلی دل بستند و در سنگر جهاد به شهادت رسیدند آنانی که برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هستی خویش گذشتند.

وی با اشاره به اینکه شهدا جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، افزود: شهیدان برای اینکه خون در رگ‌های جمهوری اسلامی جریان پیدا کند خود را به خداوند بخشیدند و برای حفظ دین و وطن جان را در طبق اخلاص گذاشتند.

فرماندار شهرستان سروآبادبا اشاره به اهمیت برگزاری یاداوره شهدا بیان کرد: شهید در قالب واژه‌ها نمی‌گنجد و هیچ خطیب و دانشمندی نمی‌تواند شهد شیرین شهادت را توصیف کند.

وی ادامه داد: آنچه که موجب عزت، قدرت و ماندگاری جمهوری اسلامی شده است را نباید به فراموشی سپرد چرا عزت، شرف، آزادی، امنیت، آسایش و توسعه همه جانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مدیون خون شهدا هستیم.

زارعی در ادامه گفت: امروز ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، به فرامین مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و به خدای سبحان سوگند یاد می‌کنیم که نخواهیم گذاشت یک لحظه رسالت مقدس شهادت و فلسفه مقاومت به فراموشی سپرده شود.

ماموستا جواد مولودی، امام جمعه روستای پایگلان در ادامه ضمن تقدیر از خدمات‌رسانی دولت به مردم منطقه گفت: مردم شهرستان سروآباد سزاوار خدمات بیشتر از سوی نظام هستند چون که این شهرستان شهیدان زیادی را فدای نظام کرده است.

وی افزود: با وجود شهدای گرانقدر متاسفانه در شهرستان سروآباد روستای پایگلان خدمات چشم گیری انجام نشده و این منطقه دارای مشکلاتی از جمله با نبود آب شرب مواجه است.

امام جمعه روستای پایگلان بیان کرد: یاداوره شهدا و مناسبت‌های زیادی سالانه در شهرستان سروآباد برگزار می‌شود و در همه جلسات دغدغه‌های مردم بیان شده اما تنها از سوی مسئولان وعده‌ و وعید به جا مانده است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه بنیاد علوی وظیفه دارد محرومیت در منطقه را از بین ببرد علیرغم پیگیرهای مکرر این مهم به صورت کامل انجام نشده است. 

انتهای پیام
captcha