نگاه دلسوزانه به مقوله کتاب نقش مهمی در ارتقای سرانه مطالعه در جامعه دارد
کد خبر: 4163553
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

نگاه دلسوزانه به مقوله کتاب نقش مهمی در ارتقای سرانه مطالعه در جامعه دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب در توسعه فرهنگی کشور، گفت: بر این اساس نگاه دلسوزانه به مقوله کتاب سبب ارتقای سرانه مطالعه در جامعه می‌شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 28 مرداد در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین اقلام در حوزه فرهنگ نام برد و اظهار کرد: متولیان این حوزه باید نگاه عاشقانه و دلسوزانه ای به این مقوله داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی نقش مهمی در نهایدنه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه دارد، افزود: این نهاد فرهنگی به منظور جذب علاقمندان و مخاطبان باید مکانی پویا، جذاب و دلنشین برای مخاطبان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان غنای محتوایی کتاب‌ها در جذب مخاطب به کتابخانه‌های عمومی بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد:  وجود منابع خوب، به روز و ارزشمند سبب جلب توجه اقشار مختلف به این نهاد فرهنگی می شود و این امر در ارتقای سرانه مطالعه بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: استاندار کردستان یک شخصیت فرهنگی و علاقمندن به این حوزه است و این امر می‌تواند فرصتی مناسب برای نهادها و دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ استان باشد.

حجت‌الاسلام پوذهبی خواستار تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی در استان شد و گفت: همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی در نهایت به نفع جامعه است و این مهم سبب صرفه جویی در هزینه ها و تاثیرگذاری بیشتر می شود.

وی در پایان یادآور شد: انتصاب فردی مجرب و متخصص در حوزه کتاب و کتابخوانی اقدامی قابل تقدیر است و این امر سبب پویایی و فعالیت بیشتر کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این دیدار با اشاره به فرهنگی بودن استان، گفت: خدمت به مردم این استان افتخاری بزرگ برای بنده است و در این مسیر و با حمایت‌های مسئولان با تمام وجود تلاش خواهم کرد.
وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی برنامه‌های متنوعی را در حوزه کتابخوانی برگزار می‌کند و خوشبختانه با استقبال مطلوب مخاطبان مواجه شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان حمایت مسئولان از کتابخانه های عمومی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی و در نهایت توسعه فرهنگی می شود.

وی از راه اندازی موکب فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه در ایام اربعین حسینی برای زوار برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتابخوانی برگزار می‌شود.

حسنی خونسار بیان کرد: هم اکنون کردستان دارای 81 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 53 باب نهادی و 28 باب دیگر مشارکتی است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی کردستان نزدیک به 45 هزار عضو فعال دارد، یادآور شد: هم اکنون بالغ یبر 900 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در استان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha