پرداخت ٤۰ میلیارد تومان تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان
کد خبر: 4164342
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

پرداخت ٤۰ میلیارد تومان تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان درخصوص تسهیلات پرداختی به اصحاب فرهنگ و هنر استان گفت: ۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای اولین بار تسهیلات کم بهره از طریق تبصره ۱۶ به اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان پرداخت شد.

شست هم‌اندیشی با فیلم سازان استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاە گذشتە، 30 مرداد در نشست هم‌اندیشی با فیلم سازان استان کردستان گفت: خدمات شایان توجهی شامل بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات کم بهره بانکی، بیمه تکمیلی و تسهیلات بلاعوض ازدواج جوانان هنرمند و فرزندآوری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اصحاب فرهنگ و هنر استان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه امور فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت شورایی برگزار و مدیریت می‌شود، افزود: ارتباطات و تعامل با فیلم‌سازان در جلسات هم‌اندیشی با مطالبه‌گری و درخواست‌های منطقی، بهتر به نتیجه خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص تسهیلات پرداختی به اصحاب فرهنگ و هنر استان  بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای اولین بار تسهیلات کم بهره از طریق تبصره ۱۶ به اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: ۳ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان از طریق صندوق اعتباری هنر خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی و وام‌های بلاعوض برای فرزندآوری و ازدواج جوانان هنرمند بهره می‌برند.

دریایی در مورد نشست‌های هم اندیشی و گفت‌وگوهای راهبردی عرصه فرهنگ و هنر گفت: گفت‌وگوها باید مستمر و از طریق همین نشست‌های کاری مطالبات و درخواست‌های فیلم سازان به نحوه مطلوب تشریح و راهکار حل این مسائل و مشکلات نیز ارائه شود.

وی ایده تشکیل شورایی از فیلم‌سازان برای برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و همه امور عرصه فیلم سازی استان را بسیار هوشمندانه دانست و اظهار کرد: درخواست‌های هنرمندان این عرصه از طریق شورای‌های متشکل از فیلم سازان بهتر به سرانجام خواهد رسید و شأنیت این شورا به نحوه طرح مطالبات و حضور مستمر شما فیلم‌سازان دارد.

دریایی در پایان یادآور شد: کردستان به عنوان قطب فیلم‌سازی کشور به ویژه فیلم کوتاه در گذشته مطرح بوده است، با کمک و تعامل با فیلم‌سازان این جایگاه مهم در کشور بایستی دوباره احیا شود.

انتهای پیام
captcha