افتتاح 316 پروژه در هفته دولت در کردستان
کد خبر: 4164907
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

افتتاح 316 پروژه در هفته دولت در کردستان

استاندار کردستان گفت: 316 پروژه در هفته دولت آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند و در کنار این امر ۲۴ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که با این پروژه‌ها ۷۵۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌شوند.

نشست خبری استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت هفته دولت شامگاه جمعه، سوم شهریور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: این شهدا لگوهای دولتمردی و خدمتگزاری صادقانه به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد در مسیر این شهدا حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت تعدادی پروژه برای بهره‌برداری و کلنگ زنی آماده شده‌اند، افزود در مجموع پنج هزار و 621 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در این هفته افتتاح می شود که تعدادی از پروژه‌ها در هفته دولت با حضور وزرا و مسئولان ارشد کشوری افتتاح و مابقی در هفته‌های آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار کردستان بیان کرد: ما در استان کردستان هیچگاه پروژه‌های که آماده افتتاح باشد را منتظر مراسم افتتاح نگذاشته‌ایم و به محض آماده شدن پروژه در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 316 پروژه در هفته دولت آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند و در کنار این امر 24 پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که با این پروژه‌ها 750 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌شوند.

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه در دولت سیزدهم در تلاشیم اولویت پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم و نماد ناکارآمدی را از صحنه مدیریت کشور حذف کنیم، گفت: در استان کردستان پروژه‌های داریم که نزدیک به دو دهه کلنگ زنی شده و در تلاشیم تا پایان سال بخشی از پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

استاندار کردستان در ادامه از افتتاح 13 پروژه به صورت همزمان طی روز گذشته در سنندج خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، رفاهی، خدماتی، فرهنگی و کشاورزی هستند.

وی به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به اشتان اشاره کرد و افزود: سفر رئیس جمهور در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان بسیار تأثیرگذار بود و در این یک سال گذشته از محل سفر ریاست جمهور چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.
زارعی‌کوشا با اشاره به نقاط مثبت توجه دولت به استان کردستان اظهار کرد: رفت‌و‌آمد دولتمردان به استان رقم قابل قبولی بوده، در طول دولت سیزدهم رئیس جمهور دو سفر، وزیر کشور شش سفر و سایر وزار هر کدام سفرهایی را به استان داشته‌اند که هر کدام به نوبه خود آثار وب رکاتی را برای استان داشته است.

وی افزود: در سفر اول رئیس جمهور براساس نورم جمعیت و شرایط جغرافیایی بنا بود که  7 هزار میلیارد تومان برای کردستان مصوب شود اما بیش از 17 هزار میلیارد تومان مصوب شد و در طول یک سال و یک ماه مصوباتی هم بعد از سفر اضافه شد که یکی از این مصوبات تملک اراضی محدوده مرز باشماق برای طرح ساماندهی مرز بود که تحقق پیدا کرد.

استاندار کردستان اظهار کرد: برای طرح ساماندهی مرز باشماق در سال 1399 کلنگ‌زنی شده بود که کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۹۰ میلیارد تومان بود درحالیکه این طرح بدون تملک اراضی قابلیت اجرایی نداشت و این تملک رقم درشتی را نیاز داشت.

وی افزود: با کمک دستگاه قضایی و مجوز ماده 9 از وزیر سابق راه و شهرسازی این فرایند کارشناسی را طی کردیم و خوشبختانه  در ملاقات با معاون اولی به عنوان مصوبه دولت اضافه شد چراکه هیچ محلی برای تأمین اعتبار وجود نداشت و طی 10 روز گذشته 200 میلیارد تومان از طرف سازمان راهداری برای تملک ااراضی محدوده باشماق به صورت نقدی واریز شد که این امر کار ما را تسریع می‌کند.

زارعی‌کوشا به دیدار با رئیس کل گمرک ایران برای رفع مشکل مرز باشماق اشاره کرد و گفت: در دو هفته آینده یک تفاهم نامه به امضای رئیس کل گمرک ایران و سازمان راهداری خواهد رسید که با این کار مرز باشماق به عنوان پایلوت در مدیریت پایانه مرزی معرفی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی کردستان از زائران اربعین افزود: مردم کردستان باید تمام تلاش خود را برای ماندگاری مرز باشماق برای تردد زائران اربعین به کار گیرند چراکه این امر موجب رونق و توسعه هر چه بیشتر استان در تمام حوزه‌ها خواهد شد.

زارعی‌کوشا از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مدیریتی استان خبر داد و گفت: اطلاعات دو هزار و 190 نفر از مدیران استان در سطوح ارشد، میانی و پایه ثبت شده است و این سامانه مدیریتی استان به گونه‌ای طراحی شده که امکان رصد و آمارگیری از مدیران استان وجود داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه خواسته ما از رسانه‌ها این است که فریاد گویای ما برای رفع مشکلات استان  باشند، یادآور شد: امیدواریم با راهنمایی و مدیریت رسانه‌ها در موضوع شفافیت اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در استان کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha