شاه‌کلید توسعه، عمل به وعده دولتمردان است
کد خبر: 4165242
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

شاه‌کلید توسعه، عمل به وعده دولتمردان است

استاندار کردستان گفت: شاه کلید توسعه تغییر رویکرد مدیریتی و جلب اعتماد مردم مستلزم عمل به وعده دولتمردان است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، چهارم شهریور در شورای اداری استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: هفته دولت طبق روال مرسوم،  فرصتی برای افتتاح و بهره‌برداری بخشی از خدمات دولت و کلنگ زنی پروژه‌هایی است که آماده عملیات اجرایی هستند.

وی به طرح‌های افتتاحی هفته دولت اشاره کرد و افزود: امسال در هفته دولت  ۳۱۶ پروژه با اعتباری بیش از ۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان در استان  به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان بر اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  تأکید و بیان کرد: از افتتاح و بهره‌برداری نمادین پروژه‌های تکمیل نشده خودداری کرده و پروژه‌هایی هم که آماده بهره‌برداری است معطل مراسم  افتتاحیه نکنیم تا مردم بتوانند از نتیجه و ثمره کاری که از محل بیت‌المال تهیه شده، بهره‌مند شوند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط مجموعه‌های مختلف در رفع تنش و قطعی اخیر آب در شهرستان دیواندره گفت: برای تأمین کیفیت آب نیازمند اقدامی جهادی دیگری در حال انجام است و تا چند روز آینده این مشکل نیز مرتفع شود.

زارعی‌کوشا افزود:  پروژه تصفیه خانه آب شرب دیواندره که از سال ۹۱ آغاز و در ابتدای این دولت به طور کامل تعطیل بود،  ظرف ۱۸ ماه به اتمام رسید.

وی اظهار کرد: امروز افتخار می‌کنیم که مشکل آب شرب بانه، انتقال آب سقز و مسئله انتقال آب سنندج از سد آزاد که دغدغه بزرگ مردم و هرکدام از پروژه‌های بزرگ و نیازمند کاری متمرکز، جهادی و حمایت همه جانبه و مطالبه جدی مردم بود، هم اکنون برطرف شده است.

استاندار کردستان افزود: پروژه انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و قروه با سرعت بسیار مطلوبی در حال اجرا است و تا پایان سال با اقدامی جهاد به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب به شهر بیجار و یاسوکند نیز در سفر آتی ریاست جمهوری به عنوان کلان پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت: امیدواریم این پروژه هم تا پایان دولت به نتیجه برسد تا ما به یک پایداری در موضوع آب در همه نقاط استان دست یابیم.

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه در پروژه‌های عمرانی، پایداری شهری اجتماعی و زیستی مد نظر است و در همه حوزه‌های کاربردی لحاظ می‌شود، افزود: گازرسانی به روستاهای استان و پوشش صد درصدی تا پایان دهه فجر امسال اتمام می‌یابد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مرز باشماق، چشم انداز  این مرز را چشم اندازی بسیار روشن برشمرد و افزود: پروژه ساماندهی این مرز در سال ۹۹ کلنگ‌زنی شده ولی مستلزم تملک اراضی  و نیازمند اعتبار هنگفت بود اما با ورود دستگاه قضایی و دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از راهداری و رفع مشکلات، ۲۵  هکتار تملک و چشم‌انداز بسیار خوبی از این پایانه خواهیم داشت.

استاندار کردستان با ذکر اینکه  به فضل الهی و  به برکت بارش‌های سال گذشته و نیز با اقدامات ترویجی و آموزشی کاشت گندم در استان به وضوح از وضعیت خوبی برخوردار است، ادامه داد: ۱۶هزار میلیارد تومان پول گندم به اقتصاد استان تزریق می‌شود.

زارعی‌کوشا از تولید یک میلیون و ۱۲۰ تن گندم تاکنون در استان خبر داد و اظهار کرد: تا امروز ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوقه گندم‌کاران کردستانی پرداخت شده و مابقی طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به آتش‌‌سوزی اخیر جنگل‌های مریوان و نمایش جلوه‌های مردمی‌سازی از  مشارکت و همدلی شهروندان، سازمان‌های مردم نهاد، همه همکاران مدیریت بحران، منابع طبیعی، نیروهای نظامی، انتظامی،  سپاه،‌ مرزبانی و ارتش که در اطفاء حریق به میدان آمدند و   تمهیدات سریعی اندیشیدند قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha