روایت تازه‌ای از کردستان با جشنواره تجسمی جوانان مخابره شد
کد خبر: 4165425
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵

روایت تازه‌ای از کردستان با جشنواره تجسمی جوانان مخابره شد

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد در اختتامیه سی امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران در سنندج گفت: روایت تازه‌ای از کردستان با برگزاری این جشنواره به دنیا مخابره شد.

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که دیروز، پنجم شهریور در سالن فروردین مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: آثار تولیدی در این جشنواره به حدی باکیفیت بودند که این اتفاق داوری را برای داوران سخت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تولید این آثار خلاقانه و باکیفیت در بازه زمانی کوتاه سه روزه برای همه ما لذتبخش بود، افزود: دوره درخشانی را از جشنواره شاهد بودیم و اینگونه روایت تازه‌ای از کردستان به همه دنیا مخابره شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد بیان کرد: بدخواهان کشورمان همیشه به دنبال انتشار خبرهای ناخوش از کردستان بوده و هستند و با برگزاری مطلوب جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در این استان شاهد بهترین و خوشترین اتفاقات بودیم.

وی از اهالی رسانه و زحمات آنها در پوشش اخبار جشنواره تشکر کرد و یادآور شد: برای نخستین بار دبیر اجرایی این جشنواره به یک بانوی هنرمند کُرد سپرده شد و او این مدت مادرانه در کنار شرکت‌کنندگان بود و استادانه آنها را راهنمایی می‌کرد.

حمایت استاندار کردستان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم گفت: حمایت مسئولان استانی در برگزاری سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در شهر سنندج بسیار خوب بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش هنرمندانه هنرآموزان نوجوان و جوان کشور در این جشنواره برای تولید آثار فاخر افزود: امیدواریم در سال‌های آتی هم توفیق میزبانی چنین رویدادهایی را داشته باشیم.

مدیرکل ارشاد کردستان با اشاره به اینکه حمایت استاندار از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بی‌نظیر است، گفت: پشتیبانی مسئولان ارشد استان برای هنرمندان مایه دلگرمی و انگیزه است.

محور اصلی جشنواره جوان‌گرایی بود

مینا صدری، دبیر سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: محور اصلی این دوره جشنواره، جوان‌گرایی بود و حتی پوستر این رویداد هنری را یکی از جوانان طراحی کرده بود.

وی با اعلام اینکه طراحی پوسترها دوره‌های آینده هم به برگزیدگان رشته طراحی و گرافیک این جشنواره سپرده خواهد شد، افزود: در مجموع اجرای بسیاری از بخش‌های این جشنواره به جوانان واگذار خواهد شد.

صدری با بیان اینکه عمق پیشینه هنر در کردستان بسیار زیاد است، اضافه کرد: هنرپروری در این دیار زبانزد است و هنرمندان آن با خلق آثار خلاقانه خود نشان دادند استعداد و توانمندی زیادی در حوزه هنر دارند.

فردین صادق ایوبی، یکی از اساتید و هنرمندان شاخص کردستان در این مراسم اظهار کرد: ملاک در عالم هنر نباید کسب جایزه باشد، چگونه لحظه به لحظه با هنر زیستن هدف است.

وی در پایان یادآور شد: هنرمند با کارهایش هر لحظه به زیبایی‌های دنیا می‌افزاید و اینگونه است که می‌توان حس خوشبختی را درک کرد.

انتهای پیام
captcha