تولید محتوای جذاب لازمه ترویج فرهنگ نماز بین جوانان و نوجوانان است
کد خبر: 4168382
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

تولید محتوای جذاب لازمه ترویج فرهنگ نماز بین جوانان و نوجوانان است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: تولید محتوای جذاب و منطبق بر اصول روانشناختی و تربیتی، جوانان را به خواندن نماز ترغیب و تشویق می‌کند و این موضوع باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نشست ستاد اقامه نماز استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در نشست ستاد اقامه نماز استان کردستان که شامگاه، ۲۰ شهریورماه در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به ارادت مردم استان نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) گفت: میزبانی مردم کردستان از زوار اربعین به واسطه تردد از مرز باشماق و رضایت زائران نشانه عمق اعتقادات مردم این منطقه به ابعاد معنوی است.

وی با اشاره به بررسی نماز و آثار و برکات آن در سبک زندگی ایرانی، اسلامی افزود: نماز پایه و اساس دین مبین اسلام است، کسی که نماز می‌خواند در پرداخت زکات و  امر به معروف و نهی از منکر هم مقید است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با اشاره به ارزش و اهمیت نماز در زندگی جوانان بیان کرد: تولید محتوای جذاب، منطبق بر اصول روانشناختی و تربیتی می‌تواند نوجوانان را به خواندن نماز ترغیب و تشویق کند که این موضوع باید مورد توجه متولیان امر و والدین قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه از هرگونه فعالیت برای تولیدات محتوای اثرگذار با موضوع نماز به‌صورت جدی حمایت می‌کنیم، گفت: با توجه به استقبال جوانان و دانش‌آموزان به استفاده از فضای مجازی، انتشار این دسته از محتوا‌های دینی و معنوی در بستر مجازی بسیار اثرگذار است.

رشیدی‌پور خواستار توسعه و ترویج با هم‌افزایی و هم پوشانی فعالیت‌ها در حوزه نماز شد و تأکید کرد: هدفمند بودن، توجه به کیفیت و اثربخشی از جمله شاخص‌های مهم در اجرای برنامه‌های دینی در راستای  ترغیب جوانان به اقامه نماز و توجه به ارزش‌ها و معنویات بوده که  نیاز جامعه امروز است.

وی با اشاره به جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری  نماز «فجر تا فجر»  افزود: این جشنواره اقدامی مهم در استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نماز و از اقدامات ابتکاری ستاد اقامه نماز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه نماز یکی از واجباتی است که باید در نسل جوان نهادینه شود یادآور شد: برگزاری جشنواره نماز در مدارس با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی و بهره‌مندی از حضور صاحبان فکر و اندیشه و هنر، نشان از اعتقادات قلبی ما به انجام فرایض دینی دارد و کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی و علمی مؤثر و محسوس  است.

انتهای پیام
captcha