توریسم‌ درمانی؛ فرصتی برای اشتغال‌زایی و رونق گردشگری کردستان
کد خبر: 4168779
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

توریسم‌ درمانی؛ فرصتی برای اشتغال‌زایی و رونق گردشگری کردستان

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، توریسم‌ درمانی را فرصتی برای ارز آوری، اشتغال‌زایی و رونق گردشگری استان مطرح کرد.

تیمور خالدی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، تیمور خالدی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ۲۲ شهریورماه در نشست کارگروه گردشگری سلامت استان گفت: استان کردستان دارای نقاط قوت زیادی از جمله مراکز درمانی و پزشکان متخصص، مناطق درمانی طبیعی، ارزان بودن خدمات پزشکی و هم‌مرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق برای جذب گردشگران سلامت است.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت گردشگران اقلیم کردستان عراق برای توسعه گردشگری استان افزود: فرصت مناسبی است که بخشی از گردشگران عراقی با ورود به کشور، در کردستان بمانند و افرادی هم که قصد سفر به استان‌های دیگری دارند برای آنان برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ٦ دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان مجری برگزاری تورهای گردشگری سلامت است، بیان کرد: باید با هماهنگی و فعالیت آژانس‌ها و دفاتر، برای مسافرانی که با اهداف گردشگری سلامت و یا تفریح قصد ورود به کشور را دارند در داخل کردستان برنامه‌ریزی کنیم.

خالدی گفت: امید است با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی و اجرای الگوی عملیاتی و راهبردی گردشگری سلامت بتوانیم در راستای توسعه گردشگری استان گام‌های محکمی برداریم.

انتهای پیام
captcha