جشن بزرگ «آسمان» در روستای «هشمیز» سنندج
کد خبر: 4170748
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

جشن بزرگ «آسمان» در روستای «هشمیز» سنندج

در آستانه فرارسیدن هفته وحدت جشن بزرگ آسمان با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری و با اجرای اقبال واحدی، در روستای گردشگری «هشمیز» شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

جشن بزرگ آسمان در سنندج

افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌المولود خجسته میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی(ص) گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص)بزرگترین مایه‌ی وحدت است» جشن بزرگ «آسمان» با همکاری و مشارکت شبکه یک صدا و سیما، معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و فرمانداری شهرستان سنندج با حضور اقبال واحدی، مجری سرشناس برنامه‌های تلویزیونی شامگاه یکشنبه، دوم مهرماه در روستای «هشمیز» شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن که به صورت برنامه‌ای و ضبط شده از شبکه یک صدا و سیما نیز پخش می‌شود ضمن معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان کردستان گروه‌های برتر هنری در بخش‌های مختلف نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان با اشاره به حضور مسئولان ارشد استانی در این مراسم بیان کرد: برگزاری نوزدهمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء‌الدین شمس قریشی یکی دیگر از برنامه‌های ویژه‌ ایام  هفته وحدت در کردستان است که جزئیات برگزاری آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی با دعوت از علاقه‌مندان به ویژه اهالی بخش سیروان جهت حضور در این جشن بزرگ یادآور شد: وحدت و برادری اهل سنت و تشیع در کردستان ریشه در تاریخ اسلام دارد و این وحدت و همدلی در طول دوران انقلاب اسلامی به یک الگوی بسیار ارزشمند تبدیل شده است.

یادآور می‌شود؛ هشمیز روستایی تاریخی و سرسبز از توابع بخش سیروان سنندج در استان کردستان است که در فاصله 51 کیلومتری شهر سنندج (مرکز استان) قرار دارد.

انتهای پیام
captcha