همایش منطقه‌ای «نقش مبلغات در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4172108
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

همایش منطقه‌ای «نقش مبلغات در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف» در کردستان برگزار شد

همایش منطقه‌ای «نقش مبلغات در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف» به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت امروز، هشتم مهر در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد.

سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش منطقه‌ای «نقش مبلغات در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف» که امروز، هشتم مهر در اردوگاه امام علی برگزارشد، گفت: همایش وحدت استان‌های کردستان، آذربایجان و کرمانشاه با حضور ۴۰۰ نفر از طلاب خواهر فارغ التحصیل برگزار شد.

وی به ضرورت حجاب و عفاف و جدال میان افراد موافق و ناموافق به حجاب و عفاف پرداخت و افزود: سال گذشته افرادی با سر دادن شعار زن زندگی آزادی به ساحت مقدس زن اهانت‌ها و جسارت‌ها کردند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: این جدال در سالیان گذشته همواره میان مردم وجود داشته اما در سال گذشته به وفور این شعار شنیده و بی حجابی برخی هم به نمایش گذاشته شد.

وی به بیان راهکارهایی برای جلوگیری از سوءاستفاده معاندان از حوادثی مانند اتفاقات سال گذشته پرداخت و ادامه داد: یکی از بهترین راهکارها گفت‌وگو با مدعیان زن، زندگی، آزادی و دعوت آن‌ها به جلسات و همایش‌های علمی و ارزش نهادن به جایگاه والای زنان است که باید مورد بحث قرار بگیرد چراکه حساب گفت‌وگو از حساب قدرت جداست و قاعده او بر دیگری حاکم نیست.

حجت الاسلام عسکری گفت: گفت‌وگو فضا را آرام، تعدیل و تلطیف کرده و معترض واقعی را توجیه می‌کند و به عقب می‌راند در واقع در این نشست‌ها مشخص شده که لیدرهای زن، زندگی، آزادی هدف اصلیشان زنان نیستند بلکه در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده و متأسفانه برخی از مردم، ناآگاهانه گوش به فرمان رسالت این افراد می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: با گفت‌وگو کردن سیاست تفاوت و تکثر نیز ظهور پیدا می‌کند و نگاه‌های دیگر در چارچوب‌هایی مشخص برتابیده شده لذا در عرصه گفت‌وگو سخنان دو طرف‌ شنیده می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه این همایش گفت: تأثیر و خودسازی و دارای علم و پژوهش از ویژگی مبلغان است که باید به مسائل روز مسلط و آگاه باشند.

وی تسلط بر مهارت‌های نرم‌افزاری را از ویژگی مبلغان برشمرد و افزود: مبلغان جدایی از رشته تحصیلی باید آموزش مهارت‌های نرم‌افزاری را در اولویت کار خود قرار دهند چراکه به علم‌افزایی و کارایی‌شان تأثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، دیگر ویژگی مبلغان را ارتباط مؤثر آن ها با جامعه ذکر و بیان کرد: مبلغان باید فهم درستی از حوادث و اتفاقات جامعه داشته باشند به ویژه زنان باید در فهم خانواده مسلط و در این راستا بسیار مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه مهارت بر زندگی و مسائل خانوادگی یک حلقه گمشده در جامعه است، یادآور شد: مبلغان باید اجتماعی رفتار کرده و با عموم مردم متناسب به آنها رفتار کنند.

انتهای پیام
captcha