برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کردستان
کد خبر: 4181125
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های عمومی از مهم ترین برنامه‌های این هفته بوده است.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان امروز، 20 آبان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی از 23 لغایت 30 آبان ماه، برنامه‌های متنوعی در این نهاد فرهنگی برگزار می‌شود.

وی عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های عمومی در سه روز متوالی را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد و افزود: بر اساس برنامه، کتابخانه‌های عمومی استان کردستان همزمان با سراسر کشور در روزهای 23، 24 و 25 آبان‌ماه از متقاضیان به صورت رایگان عضویت به عمل می‌آورند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: بر این اساس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این سه روز علاوه بر مراجعه حضوری می‌توانند به سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های به آدرس اینترنتی www.samanpl.ir  مراجعه کنند و با دریافت کد تخفیف از سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مورد نظر خود عضو شوند.

وی به بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: این طرح از 23 لغایت 30 آبان اجرا می‌شود و اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ عمومی امانت‌دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.

حسنی‌خونسار از اجرای طرح «اهدای خون کتاب خون» با همکاری اداره کل انتقال خون استان خبر داد و گفت: کارکنان، کتابداران و همچنین اعضا و علاقمندانی که تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل انتقال خون در یک روز مشخص و اهدای خون در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان، بیان کرد: بر اساس این طرح علاقمندان می توانند به منظور استفاده سایر شهروندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند و در سنت حسنه وقف کتاب سهیم شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان «آینده خواندنی است»، افزود: به همین مناسبت، ویژه برنامه‌ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با دعوت از مسئولان، علاقمندان و برگزیدگان حوزه کتاب در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با مسئولان استان و امامان جمعه برخی دیگر از برنامه‌های این هفته در استان است.

حسنی‌خوانسار با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع دیگر در این ایام، گفت: این برنامه‌ها شامل مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه‌گویی، نشست کتاب‌خوان، جمع‌خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌ها و ... خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت 54 باب کتابخانه عمومی نهادی و 28 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، گفت: هم‌اکنون نزدیک به 50 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را بالغ بر 850 هزار نسخه ذکر و بیان کرد: در یک سال گذشته، 37 هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان‌ها به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را 24 هزار و 300 متر مربع ذکر کرد و افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان کتابخانه عمومی نایسر سنندج افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان در این شهرک شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان خواستار مشارکت عموم مردم در برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری شد، و افزود: کتاب و کتابخوانی از عوامل مهم در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و توسعه فرهنگی کشور است.

انتهای پیام
captcha