کد خبر: 4181507
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

فعالیت ۲۰ مرکز جامع سنجش و پایش تخصصی آموزش در کردستان

رئیس آموزش‌‎وپرورش استثنایی کردستان از فعالیت ۲۰ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان خبر داد.

کارگاه آموزشی کیفیت‌بخشی مراکز جامع استثنایی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان در کارگاه آموزشی کیفیت‌بخشی مراکز جامع استثنایی استان که امروز، 22 آبان با حضور مدیران این مراکز در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: تغییر ساختار و مأموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخلات بهنگام رشدی - تربیتی، ظرفیتی بسیار خوب برای ارتقای این مراکز به‌عنوان مرکز پایش تخصصی آموزش‌وپرورش کردستان است.

وی افزود: کار در آموزش‌وپرورش مصداق خیر است و فلسفه اصلی خلقت در آموزش‌وپرورش متجلی است و در واقع مأموریت خلقت در آموزش‌وپرورش خلاصه می‌شود.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه رمز خلقت در تعلیم و تربیت است، بیان کرد: تربیت با این اهمیت و معنا در دست مربیان تعلیم و تربیت است.

وی با استناد به نظر صاحب‌نظران بزرگ ادامه داد: اصل در آموزش‌وپرورش کشف کردنی است نه وضع کردنی و لازمه کار در نظام تعلیم و تربیت مدارا کردن و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب است.

محمدی آموزش‌وپرورش را جزو حقوق حقه انسان‌ها برشمرد و گفت: آموزش‌وپرورش وظیفه دارد زمینه‌ای را فراهم کند که افراد با هر استعداد، توانایی و یا محدودیت از حق آموزش بهره‌مند شوند.

وی با ارائه تعریفی از کیفیت آموزشی افزود: کیفیت آموزشی حالت ویژه‌ای از نظام است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و عملیات مشخص است که پاسخگوی نیازهای اجتماعی معین در یک نقطه زمانی و مکانی خاص باشد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان افزود: میزان تطابق وضعیت موجود با استانداردهای از قبل تعیین شده، رسالت، اهداف و انتظارات مبین کیفیت است.

وی کیفیت را تناسب ویژگی‌های عناصر با انتظارات دانست و بیان کرد: کیفیت عاملی برای تطبیق با شرایط جدید و حدی قابل پیش‌بینی است که بتوان با حداقل هزینه به آن رسید.

محمدی در ادامه با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی بعنوان پیوستار موفقیت و رشد سازمانی، برنامه‌ریزی را لازمه پیشبرد اهداف بالا دستی بویژه در نظام‌های آموزشی دولتی نیمه‌متمرکز، وجوب تعامل سطوح مختلف و زبان مشترک مدیران ذکر کرد.

وی در پایان یادآور شد: آموزش و بهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان و مربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش‌وپرورش کشور بوده چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌هادر محیط واقعی و کار گزاران حقیقی آموزش‌وپرورش هستند.

انتهای پیام
captcha