ویژه‌برنامه‌های سی‌ویکمین دوره هفته کتاب استان کردستان اعلام شد
کد خبر: 4181795
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

ویژه‌برنامه‌های سی‌ویکمین دوره هفته کتاب استان کردستان اعلام شد

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ کردستان گفت: برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری ویژه کتاب و کتابخوانی ویژه سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان اعلام شد.

نشست هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیروز، 23 آبان در نشست هماهنگی سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی استان کردستان که با حضور نمایندگان شهرداری سنندج، نهادهای و دستگاه های اجرای مرتبط در سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: برای روز های هفته کتاب برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین تجلیل و قدردانی از نویسندگان، ناشران و مروجان کتاب و کتابخوانی تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید تنها به هفته کتاب خلاصه شود در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در طول سال برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و ترویجی از جمله جایزه کتاب سال و اهدای کتاب به مراکز و کتابخانه‌های عمومی روستایی و حاشیه شهر در برنامه داشته‌ایم.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ کردستان ضمن قدردانی از شهرداری و دستگاه‌های اجرایی متولی فرهنگ در عرصه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: نشست هماهنگی هفته کتاب فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و گزارش عملکرد نهادها و ادارات در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب «آینده خواندنی است»، افزود: در اولین روز هفته کتاب که با عنوان کتاب، دانش‌آموز، آینده نامگذاری شده ابتدا در مدارس سطح استان و هنرستان دخترانه هنرهای زیبای شهر سنندج زنگ کتاب نواخته می‌شود و با همکاری کانون پرورش فکری مسابقه نقاشی کتاب، کودک، غزه بین دانش‌آموزان مدارس برگزار خواهد شد.

فلاحی بیان کرد: از سه کتابفروشی نمونه و فعال در سطح استان قدردانی و از سوی شهرداری المان‌های شهری با موضوع کتاب در سطح شهر سنندج نصب و جشن کتاب با همکاری کتابخانه عمومی به منظور تجلیل از کتابداران فعال کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزار دوره آموزشی ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی کانون های مساجد، گلباران مزار نویسندگان نامی سطح استان، همایش پیاده‌روی دوستداران کتاب در آبیدر سنندج و برگزاری آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان و اهدای کتاب و عیادت از کودکان سرطانی یکی از بیمارستان های شهر سنندج از دیگر برنامه‌های این دوره هفته کتاب است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ کردستان نکوداشت نویسندگان و مؤلفان نامی استان را از دیگر برنامه‌های شاخص این دوره هفته کتاب استان ذکر کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی شتاب‌دهنده‌های عرصه کتاب و کتابخوانی و معرفی هفت سفیر کتاب در شهر سنندج و شهرستان های تابعه، افتتاح بوستان کتاب در شهر سنندج و نامگذاری یکی از معابر شهر سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران به نام یکی از نویسندگان معاصر شهر سنندج و معرفی و نمایش کتب تازه‌های نشر به صورت بنر در سطح شهر سنندج از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب استان کردستان است.

وی در پایان با اشاره به هزینه بالای خرید کتاب یادآور شد: پویش اهدای کتاب در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان برای تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی کم برخورداربه ویژه کتابخانه‌های عمومی روستایی راه اندازی و نمایشگاه کتب انتشارات سمت در دانشگاه کردستان دایر می‌شود.

انتهای پیام
captcha