ضرورت ایجاد دانشکده «حکمرانی» در کردستان
کد خبر: 4184065
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

ضرورت ایجاد دانشکده «حکمرانی» در کردستان

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت ایجاد دانشکده «حکمرانی» در استان کردستان، به روند تأسیس دانشکده حکمرانی از سال ۱۳۸۶ گریزی زد و گفت: از دو سال گذشته دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران تأسیس شد و امروز بالغ بر ۴۰ استاد با این دانشکده همکاری می‌کنند.

نهمین کنفرانس حکمرانی ملی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌ا‌صغر پورعزت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران امروز، چهارم آذر در پیش‌نشست نهمین کنفرانس حکمرانی ملی با اشاره به برخی عوامل که موجب شکل نگرفتن این دانشکده در کشور شده بود، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۰ مقاله‌ها و کتابی برای تأسیس این دانشکده منتشر شد که با پیگیری‌های انجام‌شده، اکنون با مجموعه‌ای از بهترین اساتید کشور و نخبگان ملی اداره می‌شود.

وی افزود: استاندار کردستان از آمادگی برای تأسیس این دانشکده در دانشگاه کردستان خبر داده و امید است این دانشکده بتواند در راستای حل مشکلات اقتصادی استان نقش مهمی ایفا کند.

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با بیان اینکه حکمرانی موضوعی نیست که هر دانشگاهی بتواند آن را تدریس کند، بیان کرد: دانشگاه تهران باید با ارتباط با دانشگاه‌های محلی و بهره‌گیری از استعداد آنها، زمینه‌های تدریس دروس دانشکده حکمرانی را فراهم کند، تا ایجاد امکان شعبه در سراسر کشور ایجاد شود.

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با اشاره به سیر حکمرانی در تاریخ، گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی، برانگیختگی و شوق بیشتر برای حل مساله در محل، مواجهه صادقانه با نبودن تمرکز، ویژه‌سازی آموزش با توجه به مساله ویژه محلی و ویژه‌سازی پژوهش با توجه به مسائل ویژه محلی، از مهم‌ترین اهداف ضرورت ایجاد دانشکده حکمرانی در استان‌هاست.

وی یادآور شد: استان کردستان با توجه به اهمیتی که برای ما داشت اولین کنفرانس استانی حکمرانی را امروز را در آن برگزار کردیم که امیدواریم این استان بتواند در چند سال آینده شعبه دانشکده حکمرانی را در دانشگاه کردستان تأسیس کند.

انتهای پیام
captcha